Ga naar inhoud

Videorecorder via de PC


Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om mijn oude video's om te zetten naar DVD via mijn PC. Bovendien wil ik dan gebruik gaan maken van mijn PC om TV programma's te gaan opnemen. Na wat zoeken en informeren, werd mij geinformeerd dat je hiervoor software hebt hebt met bijbehorende insteekkaart, genaamd PVR. Hiermee is het mogelijk om je PC als videorecorder te gaan gebruiken en de opnames op DVD te branden. Mijn PC blijkt hiervoor geschikt en de benodigde bandbreedte op het internet is ook aanwezig. Alleen nu nog een keuze maken in het oerwoud van de diverse producten. Kwalitatief goede aanbieders blijken: Cyberlink(powerDVD); Pinappel en Hauppauge. Maar door de vele prijs en productverschillen is een objectief vergelijk moeilijk te maken. Informatie via gebruikers word ik niet wijzer van, want een ieder heeft wel een eigen voorkeur voor het product wat hij of zij gebruikt. Dus probeer ik nu via dit forum mogelijk verder te komen in keuze tot een goede en overwogen aanschaf. Wie kan mij verder helpen met het geven van een objectief en onafhankelijk advies. In afwachting op u reactie, verblijf ik, Met vriendelijke groet, Chocka
Link naar reactie
Een goede methode is je baseren op de DV standaard. Met behulp van een kwalitatief goede analoog naar digitaal omzetter (Canopus staat goed bekend: www.twintek.nl bijvoorbeeld) krijg je het analoge materiaal in dv-avi bestanden op de pc. Encoderen naar dvd conform mpeg-2 met TMPGEnc van www.Pegasys-inc.com (behoort tot de, vrij algemeen erkend, beste encoders), dvd structuur opbouwen (authoring) en branden met TMPGEnc DVD Author (ook voor double-layer dvd's). Authoring kun je eventueel veel 'gelikter' aanpakken. Wil je het voordeel van een tv-kaart in de pc, kies de PCTV van Pinnacle, ook hiermee kun je opnemen in DV (geen Canopus kwaliteit, of je moet die encoder daarmee weten te gebruiken). Rechtstreeks opnemen in mpeg-2 is ook mogelijk maar kwalitatief minder goed dan via TMPGEnc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...