Ga naar inhoud

probleem na verwisselen CD-station


Aanbevolen berichten

ivm aankoop nieuwe pc heb ik uit mijn " oude" pc de dvd-speler eruit gehaald en in mijn nieuwe pc gezet. Met die nieuwe is niets aan de hand, maar de oude wil niet meer opstarten. In de oude heb ik de cd-station van de nieuwe gezet. Opstarten lukt niet meer, ook niet in veilige modus. Nu ik de cd-station weer losgekoppeld heb, krijg ik de boel wel weer aan de praat , maar ik zou graag het cd-station ook willen gaan gebruiken. Oude systeem: Medion computer, met winME. Hoe installeer ik dat cd-station nu op een goede manier? Natuurlijk heb ik geen software van die CD-station (kennelijk wordt ie niet automatisch herkend door Medionpc)
Link naar reactie
als je de cdrom eens aan de achterkant bekijkt. dan krijg je van links naar rechts. eerst een blokje van vier horizontale pinnen/audio>dan drie keer twee pinnen. cs>sl>ma. Cabel Select> Slave> Master dan het stuk waar de ide kabel in moet dan de stroom aansluiting. dus als op ide1 alleen maar je hdisk zit als master dan kan de cdrom als slave er achter. maar als er op ide1 de hdisk met de brander zit . dan is de hdisk master de brander is dan slave. en is de ide2 leeg dan kan de cdrom als master op ide2 . maal als daar de brander zit dan moet de cdrom ingesteld zijn als slave
Link naar reactie
Een op de IDE kabel >>> die is altijd master. 2 Op een IDE kabel >>> een is slave en een is master. (officieel is de stekker aan het uiteinde van de kabel de master en de eerste de slave maar andersom werkt het ook,) cable select stand: er word automatisch een master/slave setting toegewezen, maar handmatig instellen heb ik toch nog altijd een voorkeur na (geen idee waarom maar goed) IDE kabel >>> die grote platte grijze kabel. [size=7:da1deb8aeb](Ja mensen ik weet ook dat er rounded kabels zijn in verschillende kleuren)[/size:da1deb8aeb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...