Ga naar inhoud

Nieuwe laptop bedoeld voor grafisch gebruik


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik start (als het goed is) in september met de opleiding Communication en Design @ Hoge School Zuyd te Heerlen. Voor deze opleiding heb ik een laptop nodig. Echter ik ben niet tevrden met een standaard laptopje ;) De bedoeling is dat er (weliswaar in beperkte mate) zware grafische applicaties op gaan draaien. denk aan: videoediting, audio editing, 3d animatie, beeldbewerken en een stukje programmeren. Ik zoek dus een laptop met het liest een behoorlijke display en videokaart. Iemand suggesties voor me. Ik was zelf al aan het denken aan DELL of Toshiba Echter k weet niet hoe het zit met prijzen in vergelijking met ietwat minder bekende merken. Heeft iemand ervaring op dit gebied? alle tips zijn natuurlijk welkom! Bedankt voor jullie eventuele reacties!
Link naar reactie
Idd, In dat topic bracht ik kort gezegd naar voren: 1. Neem een flink scherm, 17" 1280x1024dpi of zo; 2. Neem een goede videochip; 3. Neem een krachtige processor, mobile P4 is het beste op dit moment. Ik kwam dus op de Acer 1710-serie uit. Ik neem aan dat je wel een ruim budget ervoor hebt, dit is het topmodel: http://www.tweakers.net/pricewatch/82269 http://www.acer.nl/acereuro/page4.do?dau22.oid=4350&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&ctx1=NL&crc=1287324182 Dat ding is wel ca. 7 kg, dus je moet wel een sterke rug hebben ... :P
Link naar reactie
en het ligt een beetje aan je budget. Zoals je al zei, Dell heeft nu de Inspiron 9100 en die heeft dus een Radeon 9700 Mobility chipset. Maar daar zit wel een prijskaartje aan... [url]http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?c=2307&n=2309&b=49154&m=eur&cu=nldhs&l=nl&s=nldhs&store=nldhs&sbc=nldhsinspn&v=d[/url]
Link naar reactie
budget is ongeveer 2000 tot 2500 euro incl. btw met een beetje geluk kan ik hem via via kopen en dan is het 2000 tot 2500 excl. btw. die centrino's bv de 1.6 ghz is die echt zo langzaam of is het een andere techniek waardoor ze toch sneller zijn dan een p4? Of is het puur bedoeld voor accu uit te sparen? Welke mobile videokaarten zijn momenteel het beste? zijn er al 128 mb versies uit? [edit] ik zie net dat de centrino's geen optie voor mij zijn. ik wil rekenkracht, geen zuinige accu [/edit
Link naar reactie
[quote:c9ae9471c7="bbx"]is dit dan niet al wat? [url]http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?c=2307&n=2309&b=49154&m=eur&cu=nldhs&l=nl&s=nldhs&store=nldhs&sbc=nldhsinspn&v=d[/url] P4 2.8 met HTT R9700 128 mb 60 gig hd en een behoorlijk goed scherm... zie link voor complete specificaties :D[/quote:c9ae9471c7] die dell wordt te duur. Als ik hem configureer kom ik ruim boven de 3000 euro incl btw. helaas. ik heb zowiso het idee dat dell niet echt een goedkoop merk meer is zoals een paar jaar terug. en compaq/hp hoef ik idd niet!!! Verschrikkelijk spul gewoon (kwalitatief wel goed spul) veel te duur en ze hebben dat eigen bios systeem met f#cking restore cd's. (we hebben zelf een compaq pc thuis :cry: ) ik ga nu eens wat opzoeken over jewel. in elk geval bedankt voor jullie tips. als jullie nog meer tips hebben dan zie ik ze wel verschijnen Tony
Link naar reactie
dell is echt duur me oom had een dell van 1,3ghz centrino en een collega van hem had een jewel met dezelfde specs en die betaalde een derde van wat me oom betalen (kan een tientje schelen hoor) en compaq/hp werkt fijn voor zolang het werkt maar als de ellende eenmaal begint (en dat is snel) dan komt er echt geen einde aan. kwalitatief ben ik er dus ook niet echt kapot van,
Link naar reactie
Geen reactie op de Acer ... :-? Veel mensen kiezen voor de goede prijs/kwaliteitverhouding van dit merk. Ik heb zelf al bijna 2 jaar naar volle tevredenheid een P4 1,8 Ghz. Heb je wel gekeken naar de specs van die Aspire 1714SMi: Intel® Pentium®4 processor 3.4GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 17TFT, 1024MB DDR RAM (2*512MB), 120GB HDD, Super Multi DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, Wireless 802.11g, 6-in-1 card reader, 128MB nVidia GeForce FX Go 5700 Dat voor rond de 2100 euro, ben benieuwd welk merk dat na kan doen?
Link naar reactie
[quote:a7b38f86ce="handbalroels"]gooi er zoiezo een r9700 mobile in die is vet sterk en zuipt bijna geen stroom. en ik zou geen centrino nemen maar een amd xp 2400+ m[/quote:a7b38f86ce] of 2600+ mobile ofzo, die centrino heeft ook idd niet zo'n super prestaties ik ken jewel als een goed degelijk merk wat kwaliteit levert. ook geen restore cd zooi en biossen op de hdd enzovoorts gewoon xp erop installe ofzo en klaar
Link naar reactie
[quote:3cc7531d0a="Obi-wan-kenobi"]Geen reactie op de Acer ... :-? Veel mensen kiezen voor de goede prijs/kwaliteitverhouding van dit merk. Ik heb zelf al bijna 2 jaar naar volle tevredenheid een P4 1,8 Ghz. Heb je wel gekeken naar de specs van die Aspire 1714SMi: Intel® Pentium®4 processor 3.4GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 17TFT, 1024MB DDR RAM (2*512MB), 120GB HDD, Super Multi DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, Wireless 802.11g, 6-in-1 card reader, 128MB nVidia GeForce FX Go 5700 Dat voor rond de 2100 euro, ben benieuwd welk merk dat na kan doen?[/quote:3cc7531d0a] sorry dat ik je nog niet bedankt had voor je reactie, had er een beetje overheen gelezen. de specs vind ik idd HEEL mooi. Ik denk dat de uiteindelijke keuze gaat vallen tussen ACER en JEWEL. Allen hartelijk dank. zonder jullie tips had ik waarschijnlijk een TE dure DELL of Toshiba gekocht. Vriendelijke groeten en een prettige avond allen, Tony ps: ik sta nog steeds open voor nieuwe tips hoor ;)
Link naar reactie
[quote:5c9a1343e5="bbx"]je zou denk ik ook nog eens kunnen kijken voor promedion. Hoor ik ook wel hele goede berichten over. En als je hem dan besteld, koop hem dan in Duitsland, daar zijn ze stukken goedkoper.[/quote:5c9a1343e5] Wel hebben ze in Duitsland een iets andere toetsenbord-indeling, dat kan lastig zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...