Ga naar inhoud

Recorderbuffer NERO raar??? :-?


Aanbevolen berichten

Ik heb/had hetzelfde probleem, en was benieuwd naar het verlossende antwoord. Kreeg onlangs een helder idee. Ik heb namelijk de firmware van mijn Lite-on brander eens geupdate. Ik heb nu een oudere firmware teruggezet, en het probleem is weg. Mijn brander is de 40125S, de nieuwe firmware was R40ZS0P, heb er nu weer R40ZS0K op zitten. En heb net even een cd image gebrand, geen enkel probleem, gewoon in 3 minuten weer een CD vol. En nu maar hopen dat het zo blijft, en dus geen fluke is.
Link naar reactie
Firmware is de interne software in je brander die commando's van de driver (software voor communicatie tussen besturingssysteem en hardware) omzet naar hardware acties. Bijv. het verplaatsen van de laser, maar ook het toepassen van foutcorrecties bij het uitlezen van CD's van slechte kwaliteit. Zoals elke software kan ook de firmware van je brander fouten e.d. bevatten en het kan dus de moeite lonen deze te updaten (soms kan het teruggaan naar juist een oudere versie ook problemen verhelpen, zoals Gerben al aangeeft). Dat updaten heet in dat geval 'flashen', maar is niet geheel zonder risico. Als het flashen verkeerd gaat (de computer valt uit tijdens het flashen of je probeert een foutieve versie in te 'schieten') dan is je CD-drive niet meer te benaderen (de software klopt niet en kan dus ook geen commando's van de driver verwerken) en dus onbruikbaar. Dan kan hoogstens de fabrikant 'm nog maken.
Link naar reactie
Wat de firmware betreft, het heeft wel geholpen, maar de problemen zijn nog niet over. De buffers zijn nu wel ok, maar toch brandt ie nog niet helemaal jofel. Is eerst een of twee minuten aan het zoeken, voor ie met branden begint. En het gebrande is ook niet helemaal in orde. Bij het teruglezen spint de schijf voortdurend up en down. Zal dus toch wel RMA worden.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 11 maanden later...
[quote:d2ec9dd10a="paultjuh"]ben ff mijn ouwe berichtjes aan het lezen... nostalgie maar met dvd speler software kun je je dma weer terugzetten. voor mensen met hetzelfde probleem.[/quote:d2ec9dd10a]lezen en schrijfen zijn twee verschillende dingen. topic is uit<> Geplaatst: 31 Mei 2003 23:24 Onderwerp: Recorderbuffer NERO raar??? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...