Ga naar inhoud

Recorderbuffer NERO raar??? :-?


Aanbevolen berichten

Voor de duidelijkheid: DMA = Direct Memory Access (direct geheugen toegang). Dit is zeer aan te bevelen om het aan te zetten, omdat de brander dan Direct het Geheugen kan Benaderen, zonder tussenkomst van de processor. Als de recorderbuffer op en neer gaat :lol: en je heb "buffer underrun"aangevinkt dan is er (bijna nooit) niks aan de hand. MAW; de CD is dan goed gebrand.
Link naar reactie
'k denk dat het normaal is, maar ik ben nog aan het zoeken in welke omstandigheden hij het doet. Normaal is bij mij die buffer ook boven de 95%, maar soms (en daarjuist had hij het weer) was die buffer maar voor de helft gevuld en bij het benaderen van de 100% procesverloop (of hoe hij het ook noemt - het tweede balkje eronder bedoel ik) zakte die buffer naar 0% ! Vermits hij het nogal eens heeft gehad, maakte ik me geen zorgen voor een bufferunderrun en inderdaad: alles was netjes gebrand. 'k Heb de indruk dat hij het in bepaalde situaties doet, maar 'k kan er de hand nog niet opleggen wannèèr dit precies is.
Link naar reactie
Nou ik kan wel zeggen dat ik 'wel eens' wat fik. En ik gebruik NERO. Bij mij gaat mn buffer ook op en neer, maar dat komt dan meestal omdat ik dan gewoon verder ga met wat ik aan het doen was. Als ik mn computer met rust zou laten dan zou het geheel een stuk stabieler blijven. Maar, ik heb een "burn-failure" van ongeveer 0-2 op 100, dus dat zit wel goed. Even terug naar DMA ( Direct Memory Acces, zoals Spiderned dat zo mooi weer gaf :wink: ) dat zou ik idd wel ffies aanzetten, mocht het uitstaan.
Link naar reactie
kan het zijn dat er applicaties en of hardware zijn die dat dma if availeble / pio verstoppen /me sinds dualboot dat niet meer hebben onder xp pro bij mijn ide /ataapi dingen heb ik wel een ultra ata controller staan boven me primair en secundair ide channel ... maar bij geen van drieën bij instellingen dma vinden ... voordat ik drivers installeerde ( volgens mij ) voor die ata controller jad ik dma if availeble optie wel ... maartis ook nie grijs ofzo ... overigens blijft mijn buffer bij nero tot vlak voor het eind op 100 en gaat dan langzaam zakken ... en dan iestie klaar :lol: en ik d8 dat het trouwens niet zo goed was om op 1 ide channel een cd lezer en bv schrijver zetten.... maakt dat uit .... nie zeekr weten nl ...
Link naar reactie
[quote:81f3050ae1="mephi"]Hoe zijn je IDE-aansluitingen precies? Heb je de brander nog met een ander apparaat aan hetzelfde IDE-kanaal hangen? Als je bijv. ook nog een cd-romspeler aan hetzelfde kanaal hebt hangen zou ik ook bij die cd-romspeler DMA inschakelen.[/quote:81f3050ae1] PRI-ide >> master > HD 40 GB 7200rpm SEC-ide >> Master > Toschiba DVDrom speler Slave > MSI 52x24x52
Link naar reactie
[quote:a5a2af78c3="naree"]probeer eens je dvd speler als slave op je primery te zetten en je brander als master op secundary.Gaat dat niet(kabels te kort) je writer als master op sec. en je dvd als slave op je sec[/quote:a5a2af78c3] hoe zou dat verschil maken? ik heb nooit iets veranderd aan de hardware. en hij deed het eerst wel goed dus het moet denk ik wel aan die PIO liggen. maar hoe krijg ik die GVD uit?
Link naar reactie
Kijk eens in je BIOS bij de IDE instellingen. Staan dezeop auto? Als je PC aan het booten is, dan zie je net na het eerste scherm waarin ook het geheugen "geteld" wordt een zwart scherm met een groot rechthoekig kader met allerlei gegevens. Druk zodra dat verschijnt op de pauze toets van je toetsenbord. Als het goed is kun je nu aflezen op wat voor modus je brander staat (waarschijnlijk dus PIO en geen UDMA wat de voorkeur geniet). Als dat zo is en je weet zeker dat je brander UDMA ondersteunt, dan moet je dat in het BIOS wijzigen. Ik gk dat je dat onder "integrated peripherals" of "advanced chipset features" of iets dergelijks moet zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...