Ga naar inhoud

Ruis op audio cd's,brander kaduuk?


Aanbevolen berichten

Ik heb een poosje geleden een 2e hands Lite on cd brander gekocht. Omdat ik er één met zwart front wilde.Nu heb ik 2 audio cd's gebrand,één met Windows media player(Xp prof)en één met Nero 5.5. Nu is er op allebei de cd's een hoop ruis en gekraak te horen,net of je naar een radiozender luistert die je niet goed onvangt.Soms is het ruisen ook weg,en klinkt het goed. Denk dat het een hardwarematig probleem is van de brander. Zou het kunnen dat hij vuil is of iets dergelijks? En kan ik een brander schoon krijgen met een zo'n schoonmaak cd met borsteltje?
Link naar reactie
Het probleem wordt inderdaad veroorzaakt door de brander zelf, schoonmaken zal hier niet helpen. Kontroleer voor alle zekerheid of DMA is geactiveerd, zonder DMA en met andere programma's draaiende op de achtergrond kan je hetzelfde verschijnsel hebben. By the way, dat zwarte frontje kan je waarschijnlijk zonder probleem overplaatsen naar een andere writer. Eddy
Link naar reactie
[quote:baf3725bbc="computer_nerdo"]wat is DMA eigenlijk??en wat doet het?? :-?[/quote:baf3725bbc]Meteen nog maar een mooie quote er achteraan, rechtstreeks van Webopedia: [quote:baf3725bbc]Abbreviation of direct memory access, a technique for transferring data from main memory to a device without passing it through the CPU. Computers that have DMA channels can transfer data to and from devices much more quickly than computers without a DMA channel can. This is useful for making quick backups and for real-time applications.[/quote:baf3725bbc]Duidelijk?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...