Ga naar inhoud

Vreemd probleem met 3 1/2" diskettedrive


Aanbevolen berichten

Mijn buurman heeft een vreemd probleem met de 3 1/2" diskettedrive. Indien hij zijn belastingdiskette wil installeren op zijn computer weigert de drive deze te lezen. (Op mijn computer is het geen enkel probleem.) Andere diskettes hebben een wisselend resultaat, waarbij opvalt dat heel nieuwe diskettes zonder moeite worden geopend, maar naar de A:\ drive schrijven (opslaan als ... ) wordt geweigerd; het enige dat verschijnt is de mededeling: diskette formatteren ja/nee. Wat betreft de belastingdiskette, hiervan hebben wij zes verschillende geprobeerd, alle zes met het negatieve resultaat. De drive blijft lang door 'loeien' en stop met de mededeling dat de drive niet gevonden wordt. Dit dus in tegenstelling tot nieuwe diskettes en diskettes met bijvoorbeeld een administratieprogramma. Mijn buren hebben een Packard Bell desktop met Windows 98. Ik hoop dat er iemand is, die mij kan helpen, zodat mijn buurman verder kan gaan met zijn belastingen. Robert
Link naar reactie
Ik deel de mening dat e.e.a. aan het OS zou liggen absoluut niet! Mijn eigen ervaring is, dat het puur een hardware probleem betreft. In een van mijn vorige PC's zat een floppy drive welke met enige regelmaat een flop om zeep hielp. Een diskette (welke vaker gebruikt was) gaf dan plotseling leesproblemen. Bij herformatteren waren er dan ineens bad sectors of dergelijke. Na vervanging waren de problemen over. Het kan dus wel degelijk aan de floppy drive zelf liggen.... Groet, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...