Ga naar inhoud

Probleem met PCMIA kaart


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn laptop, een Asus L3800s een US-robotics 22 Mbps wireless lan card geprobeerd in te bouwen. Eerst de software, dan een reset en dan de hardware. Daar begint het probleem. Op de card zitten twee ledjes, power en data. Data brand, power niet en de kaart zit er goed in want XP herkent hem gelijk en stelt voor de software te installeren. Gaat daar mee aan de gang en meld na afloop dat er een fout is opgetreden en dat de kaart niet is geïnstalleerd. Het maakt niet uit welk slot ik gebruik. Ik heb de kaart in een andere laptop geplaatst en daar werkt hij wel, dus die is goed. Vervolgens heb ik een 3-com lan adpater in mijn card-slot geplaatst en die werkt bij mij ook goed, dus je zou denken dat die slots ook goed zijn Drivers voor zowel de USR-kaart als de PCMIA slots zijn helemaal bij en toch werkt het niet. Aan het eind van de installatie procedure krijg je de melding dat het niet goed is gegaan en vervolgens begint XP weer aan een nieuwe poging en als ik niet annuleer blijft dat doorgaan. Iemand suggesties waar ik kan zoeken ?
Link naar reactie
Volgens de gebruiksaanwijzing, moet je eerst de Cd plaatsen en wordt dan een deel geïnstalleerd, Dan opnieuw starten en de hardware plaatsen. Na dit plaatsen herkent windows de nieuwe hardware ne maakt de installatie (softwarematig) af, eigenlijk net als USB dus. Ik weet eigenlijk niet waar die andere laptop op draaide, maar voordat er wat geïnstalleerd werd, werkten de ledjes op de kaart al, en bij mij is dat niet zo.
Link naar reactie
Ik heb getracht de zaak in orde te maken met de laatste drivers, maar zowel voor de kaart zelf, als voor de PCMIA-slots had ik die al. Ook de "omgekeerde" installatie heb ik geprobeerd en levert niets op. Zelf denk ik toch meer aan een hardware probleem, met name omdat de power-led niet gaat branden bij het insteken en dat wel zou moeten, ook zonder dat er drivers geïnstalleerd zijn
Link naar reactie
Het lijkt er wel op (nieuwe driver installeren), maar dat had ik gedaan en dat loste niets op. Uiteindelijk is de kaart nu ook geinstalleerd met de bijgeleverde driver, niet met een nieuwere versie. Op de een of andere manier toch ergens een obstakel in het register ofzo, als overblijfsel van een andere installatie. Ook een bekende kwaal. Maar toch bedankt voor het mee denken. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...