Ga naar inhoud

wel win media player, geen cd player


Aanbevolen berichten

Ik kan met mijn cd speler onder WIN 98 SE geen audio cd's meer beluisteren. Speelt wel af en je ziet de tijd in de display ook lopen. Maar ik hoor niets. Wel kan ik de cd's in de Win Media Player met geluid afspelen. Hoe krijg ik weer geluid uit de cd speler. Ik vin die Media plyer namenlijk niet zo. Alvast bedankt, Jan K.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je de softwarematige CD speler van Windows bedoeld (en niet de phone-out van de CD-Rom drive zelf). Heb je al onder Volume Control gekeken bij CD Audio. Misschien dat daar het volume uit (of iig laag) staat. Staat CD Audio er (nog) niet bij, kies dan Options -> Properties en zet een vinkje voor CD Audio.
Link naar reactie
JurgenvW, bedankt voor je reaktie. Ik ben er ondertussen achter, dat ook de cd speler als onderdeel van Davimusic niet werkt. D.w.z. visueel wel zichtbaar, dat een cd wordt afgespeeld, totaaltijd en lopende tijd in de display en het correct funktioneren van de bedieningstoetsen. Maar geen geluid. Echter gebruikmakende van win Media player wel geluid. In volumecontrol staat alles goed. Ook het dempen niet aangevinkt. Ik heb al gekeken, of er in Media player instellingen staan, die mogelijk de andere spelers overrulen. Ook niets te vinden. Het gaat hier dus duidelijk om de software cd spelers. En het probleem is dus eigenlijk, dat de cd spelers uit Windows en Davimusic wel funktioneren, maar geen geluid weergeven. Wat de Mediaplayer wel doet. Dus fysiek lijkt alles goed, maar softwarematig niet.
Link naar reactie
Dat het een software probleem is, is wel duidelijk ;) Ik kan zo snel geen oplossing bedenken, maar kun je in Davimusic misschien iets van een output device uitkiezen. In de software-zin van het woord dan. Klinkt misschien een beetje vaag, maar bij Winamp bijvoorbeeld kun je onder Preferences bij de Output Plugins kiezen voor DirectSound, Nullsoft WMA output, enzovoort. Misschien dat er iets soortgelijks bij jou aan de hand is. Ik zou daar eens naar zoeken. Heb je trouwens uberhaupt al Winamp geprobeerd? Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...