Ga naar inhoud

vaag probleem. virus ??


Aanbevolen berichten

Ik heb een heel eng probleem. Ik heb regelmatig last van dat er data binnen WAV-files corrupt zijn, en ook sommige exe-bestanden. Ook was het een keer zo dat er bestandsnamen er zo uit zagen: cUtEfTp.ExE let op de cases ! Lijkt dit op een virus of niet ?? En laatst wou ik een bestandje van de ene schijf naar de andere kopieren, en ineens loopt de pc vast, en vervolgens wordt de harddisk niet herkend !!! Ik sluit hem opnieuw aan, hij doet het weer... misschien was dit toeval maar toch wordt ik bang dat ik een virus heb. DUs... ik heb McAfee eroverheen gegooid, met de nieuwste DAT's. Maar niks gevonden natuurlijk... Kennne jullie dit, of weten jullie een andere (freeware/shareware) scanner ?
Link naar reactie
Klinkt idd als een virus. Zelfs windows kan er niet voor zorgen dat bestandsnamen in "bReEzaH" taal worden geschreven. Mcafee (wel up to date?)is al een van de betere virus scanners, dus dan zou een andere het waarschijnlijk ook niet vinden. Misschien norton?. En heb je wel een firewall. Dit zou ook wel eens een trojan kunnen zijn.
Link naar reactie
Nee en ja. Een trojan is een programmaatje wat een soort achterdeur op je computer maakt. Kan ook zelf contact maken met een server. Een trojan kan weer wel als virus verspreid worden, maar het hoeft niet. Een virus is een programma, wat zichzelf vastplakt aan uitvoerbare bestanden. Bij het uitvoeren van het programma, komt het virus vrij in de pc, en gaat het andere bestanden besmetten.
Link naar reactie
Indien je 6 maand geleden een VirScan op uw PC gezet hebt, zal die vandaag niet 100% meer werken, TENZIJ je regelmatig updates binnenhaald. (Virusdefinities) Online scanners worden op hun site's steeds up to date gehouden. Voor minder dan 8 € bv kan je uw abonnement op virusdefinities telkens met 1 jaar verlengen bij bv NORTON. In deze tijd van breedband, waarbij de meesten bijna de ganse dag op Inet zitten, een absolute must. Doe je dat niet dan moeten we ook niet zeuren over virussen op de PC.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...