Ga naar inhoud

Gebruikstijd Accu laptop


Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil van iemand misschien een Compaq Pressario 1200 kopen, maar nou zei hij dat je de laptop, werkend op de accu, maar een half uur kunt gebruiken en dat de accu dan leeg is, en dat alle oudere laptops (deze komt uit 1999/ 2000) dat hebben. Kan dat kloppen en zo ja, stel dat ik dan een nieuwe accu koop, kan ik de laptop dan wél langer gebruiken met de accu?? Bedankt, Tom Zwartjes
Link naar reactie
Alle laptops met een nikkel-cadnium batterij hebben er last van dat de bruikbaarheid van de batterij terug loopt. Dit gebeurt in een periode van enkele jaren en is vaak al snel merkbaar. Bij een goede accu en een goede laptop van die tijd is de bruikbaarheid echter zeker 1,5 uur. Ook zijn er tegenwoordig Litium-ion batterijen te koop. Die hebben meestal een grotere capaciteit en lopen minder gauw terug in kwaliteit. Ze zijn echter wel ca. 2 maal zo duur.
Link naar reactie
[quote:84b43a742f="Sofaking"]er is ook zoiets als: Battery Doubler(software) is special voor laptops dubbel de batterij tijd,ik heb 't hier maar nog niet getest,dit zou een goedkope optie zijn 8)[/quote:84b43a742f]Je gelooft toch niet in sprookjes? Verdubbeling van batterijtijd door het (tijdelijk) uitschakelen van niet gebruikte functies. Want daar komt het op neer, want energie komt niet uit het niets. Ik vrees dat de besparing met die software marginaal is. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...