Ga naar inhoud

Terratec geluidskaart miskoop van het jaar


Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met de Terratec 6Fire 24/96 geluidskaart? Die is mij aangeraden als zijnde zeer goed, (het was ook het duurste onderdeel van mijn state of the art computer) maar het configureren is een schier onmogelijke zaak. Ik heb hem wel aan de praat, maar voor verschillende toepassingen moet ik hem steeds opnieuw anders instellen. Klinkt misschien vaag, maar mijn Soundblaster Live in mijn vorige computer liet niets te wensen over. Daarmee heb ik menig radioprogramma gemonteerd. Ik heb me laten inpakken door juichende recensies, vermoedelijk door redacteuren die af en toe een spelletje spelen en daarbij Dolby Surround leuk vinden, maar dat kan de goedkope Soundblaster ook wel. Voor de professionele afwerking van mijn montages is hij echter ongeschikt. Zo is er bijvoorbeeld elke seconde een tik te horen en blijken gemasterde opnames te vervormen. Nog een detail: wie met Avid Express professioneel wil monteren merkt dat het programma deze kaart niet eens 'ziet' en zal de on board geluidskaart moeten gebruiken. Voor wie aanschaf zou overwegen: niet doen (documentatie van deze dure kaart is bv. een geniet stapeltje kopietjes).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...