Ga naar inhoud

Snel formatteren v.s. normaal formatteren voor een setup


Aanbevolen berichten

het verschil zit hem in natuurlijk in de snelheid, de reden waarom een fast format zo snel is omdat die juist uw directory wegsmijt, dus infeite staat alles nog op je hd maar hij weet het gewoon niet en schrijft er gewoon over. De andere format word werkelijk alles er afgesmeten en je hd gecontroleerd. Normaal gezien doe ik altijd een quick format, als je hd in goede staat is heb je daar geen problemen mee.
Link naar reactie
[quote:3c4217f4a6]en de schijf kan in de eerste keer sneller werken omdat alles daadwerkelijk op de waarde leeg staat [/quote:3c4217f4a6] je zal inderdaad weten of ze foutloos is maar sneller zal aze niet werken, als je directory weg is is uw schijf zogezegd leeg, uw pc trekt zich niets meer aan van wat er nog zogezegd opstaat en schrijft er gewoon over dit gaat niet sneller of trager.
Link naar reactie
[quote:14a02bbf2d="gerben"]Ik doe meestal een quick format. De schijf wordt sowieso nog wel een keer gecontroleerd bij de setup. Bijvoorbeeld scandisk bij win9x.[/quote:14a02bbf2d]Helemaal mee eens. Alleen als die format gebeurt na problemen met een virus of verdenking daarvan, dan zou ik zeker een zo volledig mogelijke format doen. Je ruimt dan echt alle verdachte restanten op, die anders na opnieuw installeren van het OS kunnen blijven staan. Het risico zal misschien niet groot zijn, maar toch lijkt me die voorzichtigheid de moeite waard. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...