Ga naar inhoud

ATA 133 of 8mb cashe voor harddisk, wat is de beste keus?


Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik ben op zoek naar een grotere hd en toen kwam ik uit op Western Digital 80 gb 8mb cashe.Dit is echter wel een ATA100 schijf, niet ATA133.Mijn mobo ondersteunt max ATA100, dus dat is geen probleem zou je zeggen.Nu wil ik wel een beetje naar de toekomst kijken en deze hd ook blijven gebruiken na een upgrade.Voor dezelfde prijs kan ik ook een ATA133 schijf kopen met 2mb cash.De vraag is dus, wat is de beste keus: de western digital met 8mb cashe en ATA100, of een schijf met 2mb cashe en ATA133.Alvast bedankt
Link naar reactie
Die 8MB cache is de beste keuze. De moderne schijven halen niet eens de 100 MB/s, laat staan 133 MB/s. Dus al heb je een ATA133 schijf, dan heb je er eigenlijk geen voordeel van boven ATA100. Bovendien wordt die standaard op dit ogenblik al vervangen door Serial ATA, dus ATA133 zal je over pakweg een jaar wel niet meer zien in nieuwe systemen.
Link naar reactie
Als het je nou echt om snelheid gaat zou je ook de topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=86601&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= eens moeten bekijken. Ik werk zelf met twee 40 Gb schijven met raid0 en heb dus 80 gb beschikbaar. Absoluut snel, alleen moet je dus wel voor een goede backup (van in ieder geval je data) zorgen. Heb ik opgelost door een image op een andere PC te zetten.
Link naar reactie
[quote:674dd6f6bd="Peter Vooges"]Als het je nou echt om snelheid gaat zou je ook de topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=86601&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= eens moeten bekijken. Ik werk zelf met twee 40 Gb schijven met raid0 en heb dus 80 gb beschikbaar. Absoluut snel, alleen moet je dus wel voor een goede backup (van in ieder geval je data) zorgen. Heb ik opgelost door een image op een andere PC te zetten.[/quote:674dd6f6bd] * Dat vroeg hij toch helemaal niet :S * Die 8 MB Cache is zoals BA al aangaf een betere keus, omdat ze idd zowat/of helemaal niet niet hoger gaan als de 100 MB, dus dan is de keus denk ik snel gemaakt :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...