Ga naar inhoud

Aanschaf hardware


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zou willen weten wat voor hardware ik moet aanschaffen voor de naschoolse opvang. Kinderen tot ongeveer 15 jaar. Welke spellen zijn geschikt en wat voor eisen stellen die spellen aan de hardware? Is een Pentium II, 64 MB nog interessant? Ik ben al een hele tijd uit de kinderen, dus ik heb geen idee wat voor spellen op de markt zijn en welke geschikt zouden zijn voor kinderen op de naschoolse opvang. Alvast bedankt voor de reaktie.
Link naar reactie
Welke spellen geschikt zijn is een haast niet te beantwoorden vraag. Dat hangt af van wat jij vindt dat kan. Zo zijn er schietspellen en sportspellen. Ik kan mij indenken, dat jongeren van tegen de 15 wel iets zien in de sensatie van schietspellen. Hoewel dergelijke spellen (games) absoluut niet mijn voorkeur hebben. Sportspellen, zoals Fifa, Voetbalmanager, Formule 1, NBA Basketball hebben al weer een hele andere inslag en zomogelijk ook een ander publiek. Een pentium 2 is voor de huidige generatie spellen uit den boze. Maar op een dergelijke machine zijn zeker nog wel andere leuke spellen te spelen. Of die echter voorzien in de behoefte van de gebruikers, tja, dat weet ik ook niet. Het is ook de trend in de hardware- en softwareontwikkeling. De fabrikanten maken ons steeds lekkerder en om die behoefte te moeten bevredigen, moeten we steeds grotere en snellere PC's aanschaffen. De fabrikant bepaalt en wij cosumeren lijdzaam mee. Een echte spellenfreak ben ik niet, Simcity 3000 vind ik nog leuk om te doen, maar de echte kenners weten wel wat vandaag de dag wenselijk is, om als spel computer aan te moeten schaffen. Succes in ieder geval in de naschoolse opvang, Jan K.
Link naar reactie
Ga kinderen op een naschoolse opvang niet vermaken met bloederige spellen. Neem iets simpels, denk aan bijvoorbeeld Roller coaster tycoon ofzo. Dat draait perfect op een P2. Alleen wel even de speakers zacht zetten, anders wordt je helemaal gek! :) Een P2 is geschikt dus. Stop er een beetje videokaart in dat wel. Vat dat niet te zwaar op: ''beetje videokaart'' Denk aan een GF2 ofzo. Geen Geïntergreerde kaart. Voor de rest is de config simpel. Intel P2 64 mb beetje videokaart (GF2 of TNT, Ati Rage etc 32x speed cd-rom (lager ken ik niet) floppydrive <10GB HD Gaat je denk ik niet veel geld kosten. Maak het niet te bond op een school of kinderopvang. Het zijn namelijk ideale plaatsten voor dieven om de computers te jatten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...