Ga naar inhoud

seriële poort!!


Aanbevolen berichten

Ok, het volgende is mijn probleem... ik heb bij een kennis zijn computer met windows98 erop geformateerd en vervolgens heb ik windowsXP Home Edition erop gezet.. Het probleem wat nu is gekomen is dat we geen internet verbinding kunnen opzetten vanwege enkele modem problemen.. De computer heeft een intern modem die aangesloten is op de zogenaamde com3, maar mijn extern modem dat ik aan sluit op mijn com1 wordt niet erkend. In mijn apparaatbeheer staat het volgende: Modems: - alcatech modem ofzoiets (het foute internet modem dus) Poorten (COM & LPT) - Communicatie poort (COM1) - ECP printerpoort(LPT1) Ik kan dus nergens iets terugvinden van het externe modem... en als ik via configuratie scherm -> telefoon & modemopties -> tabblad modems -> toevoegen -> "modem niet detecten, zelf kiezen" aanvink dan krijg ik keuze uit een lijst met modems als ik er dan eentje uitkies dan kan ik daarna geen port voor het modem kiezen.....de com poorten staan er dus niet in dus kan ik niks...het lijkt er dus sterk op dat mijn com poorten op de een of andere manier verdwaald/weg zijn... Kan iemand mij a.u.b helpen.. alvast bedankt en met vriendelijke groet, Laurens Verhagen
Link naar reactie
De COM3 poort zit ingebouwd in je modem-kaart. Die wordt dus pas geinstalleerd als je de juiste driver voor dat modem installeert. Je externe modem is door XP blijkbaar ten onrechte herkend als een Alcatel modem. XP herkent het modem dat je kiest uit de lijst niet. Omdat COM1 al is toegewezen aan het Alcatel modem, kan die niet gekoppeld worden aan je externe modem. Je moet dus eerst dat Alcatel modem verwijderen of het stuurprogramma daarvan bij werken. Het probleem is het vinden van de juiste driver voor zowel je interne modem als voor je externe modem. Aangezien we niet weten welk merk/type dat is, kunnen we je daar niet mee helpen. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...