Ga naar inhoud

WD80 GB die af en toe parkeert? :S


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 Western Digital 80 gig schijven met 2mb buffer in software raid staan onder WinXP en 1 daarvan parkeert soms spontaan zodra ik ervanaf aan het lezen ben. Er zijn dan 2 kliks te horen (van het parkeren en het "onparkeren") en het systeem hangt heel eventjes. Is de HD beschadigd of kan het aan de raid liggen? Het is niet de schijf waarvan ik opstart. De de schijven hebben allebij een eigen voedingsconnector en zitten aangesloten op een 360wats voeding dus daar kan het denk ik niet aan liggen :S En mocht ik dan de schijven uit raid willen halen is er dan een mogelijkheid om de data die er op staat te bewaren of ben ik dan ook alles kwijt? Alvast bedankt voor uw reactie. Ravenge
Link naar reactie
Onmiddellijk omruilen zou ik zeggen, dit duidt namelijk op een defect. Ik heb dit zelf gehad met een 60 GB /5400 rpm uit een oudere serie. Hij deed het ook op een willekeurig tijdstip, idd niet met booten. Wel na intensief lezen/schrijven. Alleen ging hij het wel vaker en vaker doen. Dus voorkom dat je je gegevens kwijtraakt.. Als het goed is heb je 1 jr garantie op die schijf. over omruilen deed men bij mij totaal niet moeilijk.. :) niet zo somber mensen. ik heb veel WD-schijven in gebruik (en gehad in het verleden) en dit was de enige defecte! misschien toevallig een slechte serie?
Link naar reactie
[quote:71fc095e3e]TWEAKER SCHREEF : Dit soort berichten hoor ik niet graag Ik heb net m'n Maxtor na gelijksoortige klakgeluiden ten grave gedragen en heb nu.... een 80GB WD harddisk met 8mb cache aangeschafd... [/quote:71fc095e3e] Insgelijk ikke dus ook :alleen lijkt het meer bij Maxtor te gebeuren . De WD800jb draaien als een trein bij mij. Het klik klak geluid kan natuurlijk ook gewoon swappen zijn. De maxtor welke toen is vervangen deed niet alleen klik-klak , maar de progamma's starten niet goed meer op , en uiteindelijk viel de pc gewoon uit. yip dan is de schijf echt stuk.
Link naar reactie
Dat klakgeluid zal inderdaad de koppen zijn die in- en uit de parkeerpositie schieten. Bij mijn Maxtor was dit regelmatig een continue geratel bij het aanzetten van de PC. Even uitzetten en weer aan, verhielp het probleem. Wat later begon ie hier ook mee tijdens het draaien en steeds vaker. Niet meer te werken dus. M'n WD draait nu als een trein en is nog stiller ook :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...