Ga naar inhoud

USB Muis op PS2 (Laptop)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb op het moment een laptop tot mijn beschikking welke tot nog toe redelijk goed werkt. Een DELL Latitude C610. Nou heb ik een hele mooie optische muis van logitech maar deze wil ik niet aansluiten op de usb-poort want er zit er maar 1 op (als helemaal niets meer werkt kan ik altijd natuurlijk een hub nemen) Nou heb ik een verloop van ps2 naar usb welke goed werkt (getest met een andere muis op een andere pc) maar wanneer ik mijn usb-muis op de ps2 zet krijg ik hem niet werkend. In de bios staat alles goed, alhoewel ik m'n touchpad volledig uit heb gezet maar deze toch gewoon blijft werken! Wie weet er raad?
Link naar reactie
[quote:c3a3afae6a="BrigitteW"]Vaak werkt zo'n verloopstukje alleen bij de muis waar ie bij is geleverd. Dat ie bij de ene muis wel werkt, wil dus niet zeggen dat het bij de Logitech ook zou moeten werken.[/quote:c3a3afae6a] Eens met Brigitte. Je zal verloopstuksje moeten proberen totdat je er een vindt die wel werkt. Wordt een dure grap. Zou gewoon een mini usb hub erop zetten. Ik heb kleine gezien (ze zeggen speciaal voor de laptop) die van 1 2 of 4 poorten maakt.
Link naar reactie
[quote:da3e783a24="Bosje"][quote:da3e783a24="BrigitteW"]Vaak werkt zo'n verloopstukje alleen bij de muis waar ie bij is geleverd. Dat ie bij de ene muis wel werkt, wil dus niet zeggen dat het bij de Logitech ook zou moeten werken.[/quote:da3e783a24] Eens met Brigitte. Je zal verloopstuksje moeten proberen totdat je er een vindt die wel werkt. Wordt een dure grap. Zou gewoon een mini usb hub erop zetten. Ik heb kleine gezien (ze zeggen speciaal voor de laptop) die van 1 2 of 4 poorten maakt.[/quote:da3e783a24]Zelf heb ik Logitech trackball, USB, maar daar is keurig een verloopstukje bijgeleverd. Beetje vreemd dat dit bij die muis niet het geval is. Inderdaad is de chip die in dat verloopstukje zit specifiek gemaakt voor de toepassing waar hij bijgeleverd is. Het heeft ook een voedingsspanning nodig die hij betrekt uit de PS/2-poort of serieële poort. Hierdoor is het b.v. ook niet mogelijk om twee verloopstukjes USB-PS/2 en PS/2-serieël op elkaar te zetten. Althans, je kunt het wel doen, maar het zal niet werken. Op zich niets tegen USB, maar als je in de veilige mode zit, werkt hij helaas niet. Reden waarom ik dankbaar gebruik maak van dat verloopstukje. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...