Ga naar inhoud

cd branden lukt niet goed


Aanbevolen berichten

Ik heb een splinternieuwe pc met windows XP, 512 MB RAM en P4 2,6 GB. Hierop zit een Plextor brander 48x. Toch gaat het branden van Powerpointpresentaties voortdurend mis: de plaatjes zien er niet uit. Ik heb het volgende al gedaan: de handleiding van Nero 5.5.9.8 (het brandprogramma) doorgeworsteld; alles gecheckt; Burnproof (om underrun te voorkomen) staat altijd aan; gebrand op de laagst mogelijke snelheid (4x) cd branden van windows XP uitgezet gebrand via Windows XP geeft hetzelfde slechte resultaat alle programma's op de achtergrond (virusprogramma etc) uitgezet; Zou de brander niet goed zijn? Of moet ik ander cd-rw's kopen?
Link naar reactie
[quote:ae67fb77e8="cees van der togt"]Sorry Maar dit geeft geen verbetering. Nero geupdated en Nederlands geïnstalleerd, zonder enig probleem. Maar het baranden geeft nog steeds zeer beschadigde plaatjes in powerpoint. Wat nu?[/quote:ae67fb77e8]probeer eens een ander merk cd's. update je brander naar een andere firmware www.plextor.be of breng je pc terug naar de pcboer je heb (een jaar garantie) hoop ik :lol:
Link naar reactie
[quote:7e11942fca="cees van der togt"]Ik heb een splinternieuwe pc met windows XP, 512 MB RAM en P4 2,6 GB. Hierop zit een Plextor brander 48x. Toch gaat het branden van Powerpointpresentaties voortdurend mis: de plaatjes zien er niet uit. Zou de brander niet goed zijn? Of moet ik ander cd-rw's kopen?[/quote:7e11942fca] Ik snap het probleem eigenlijk nog niet goed. Je brandt de Powerpresentatie en die opent vervolgens wel zonder dat er een of andere foutmelding komt? Als je de presentatie vanaf de HD opent ziet hij er anders uit dan wanneer je dezelfde versie vanaf CD opent? Als er iets mis gaat met branden zou ik eerder een corrupte file verwachten die Powerpoint niet kan openen. Nu opent hij dus wel alleen de plaatjes zien er anders uit. Misschien eerder een probleem met de software. Lees je je Powerpointpresentatie die je gebrand hebt op dezelfde of een andere pc in?
Link naar reactie
Het inlezen van de powerpointpresentie vindt plaats op dezelfde pc. De plaatjes zien er goed uit als ik de presentatie direct van de harde schijf inlees; vanaf de gebrande cd-rom zien de plaatjes er zeer beschadigd uit: halve plaatjes, verschoven kleuren etc. Vandaag heb ik andere cd-r's gekocht en ik hoop er het beste van.
Link naar reactie
Bij het branden van een flinke map worddocumenten zijn er een aantal die ontbreken en aantal die fouten vertonen. Er zijn veel documenten die een goede indruk maken. Er worden geen fout meldingen gegeven; wel krijg ik steeds na afloop het bericht dat de verificatie is mislukt, maar ik weet niet wat dat betekent. Op schijfjes van een ander merk (die overigens in de lijst van aanbevolen schijfjes staat van Plextor) gebeurt precies hetzelfde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...