Ga naar inhoud

probleem met promise ultra100 tx2


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of meer mensen hetzelfde probleem meemaken als ik met een promise ultra100tx2 controller. Sinds ik deze heb geinstalleerd in mijn computer met een western digital 180GB 8Mb Cache er op blijft deze met opstarten ongeveer 1,5 minuten hangen nadat al wel verschillende dingen zijn gestart (zoals zonealarm en volumeregeling). Daarna start hij pas na die 1,5 minuut pas verder op Ik heb hem al meerdere keren opnieuw gede-installeerd en geinstalleerd. het hielp niets. heb ook de nieuwste drivers erop zitten. ook dit hielp niets Is hier een oplossing voor?? Mijn Systeem bestaat uit windows xp proffesional Pentium 3 933Mhz 256 MB geheugen Moederbord ASUS cusl2-c pioneer dvd plextor 40/12/40 ibm hd 61,4GB wd hd 40Gb asus v7700 64Mb Sounblaster Live Promise ultra 100 tx2 met daarop Western Digital 180GB 8Mb Cache
Link naar reactie
[quote:7e2e29ee9c="De Geest Van Oirlo"]Ik heb hier 2x80GB op RAID 0 draaien. Voor XP is dat duz 160GB. [/quote:7e2e29ee9c] zo kun je dat niet zien, xp telt hem als een schijf maar de hardware ziet hem wel degelijk als twee schijven (en xp trouwens ook) voor schijven kleiner dan 137gb is de oude adressering voldoende, daarboven niet meer. (en wat bij schijven van 80gb dus geen probleem is) gebruik je de controller om te booten, of doe je dit via de onboard ide? als je tijdens die wachttijd de taskmanager oproept kan je dan niet zien wat hij precies doet? neem aan dat je driver hier aan voldoet? "Supports 48-bit LBA for drives larger than 137 GB. NOTE: If you have a drive larger than 137 GB you must also use Windows driver version 2.00.0.29." als dit allemaal niet werkt sluit de drive eens op de 2e ide poort aan, lees namelijk net op een forum van mensen die problemen onder xp hebben als ze de drive op de 1e ide poort aansluiten. zie: http://cts-computer.com/phorum/read.php?f=3&i=576&t=576
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...