Ga naar inhoud

Pinnetje afgebroken bij IDE Schijf


Aanbevolen berichten

:o ik had een nieuwe HD erbij geplaatst en daarom de IDE kabels losgehaald. Toen ik hem er opnieuw op probeerde te zetten ging dit nogal moeizaam dus drukte ik hard door. Computer opgestart maar hij deed een beetje raar, dus ik controlleerde de IDE kabel en zag dat er 2 pinnetjes omgebogen zijn. Ik probeerde ze terug te buigen en toen is er 1tje afgebroken... Als je de HD voor je houdt heb je de voeding rechts zitten. Het zijn de laatste 2 pinnetjes aan de rechterkant die boven elkaar zitten. Dan is het (ik meen de onderste) Ik probeerde mijn computer op te starten in de hoop dat hij het deed en hij deed het gewoon nog... Is het schadelijk om mijn hd zo te laten lopen (XP staat erop dus hij draait de hele tijd vanaf deze schijf) Hij is iets ouder dan een jaar, kan ik de winkel vragen om een nieuwe? (heb gebeld maar zijn gesloten) op de website van Quantum staat dat de HD gerepareerd of vernieuwd kan worden. Ik heb gebeld maar repareren gaat niet...
Link naar reactie
Als de schijf het zonder dat pinnetje het nog goed doet dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.. heb net ff op hardwarebook.net gekeken voor een IDE connector volgens die is bij jou dus pin1 afgebroken en dat is de Reset.. http://www.hardwarebook.net/connector/storage/ideinternal.html Dit is de link weet iemand waar Reset voor dient???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...