Ga naar inhoud

nieuwe computer


Aanbevolen berichten

mijn vader heeft een computer samengesteld en dit is er uit gekomen: kast: AOpen H600M See Thru Panel Grey mobo: MSI 845PE MAX2-BFIR cpu: P IV 2.4 ghz, fsb 533 mhz hd koeler: Spire hd koeler HD05040B geheugen:512 mb kingston DDR333 pc 2700 hd: IBM storage HD Deskstar 180GXP/120 gb ATA6 2mb cache video-kaart: Gigabyte ATI 9000 pro 64mb 275/550mhz DVI Tvout dvd-drive: Sony DVD-rom 16xDVD 40xCD ATAPI int BULK floppy-drive: Sony Floppy drive 1.44 mb 3.5 inch OS: Microsoft OEM/MS Windows xp home+SP1/EN CD 1pk hij wil perce een P IV en zijn budget is 1500 euro is dit systeem wat of is dit gewoon flut?
Link naar reactie
[quote:19614c36e8="m021"]- Een Pentium 4 is wel aan te raden! Veel software-/hardwarefabrikanten stemmen namelijk hun producten daar op af. - En misschien is een cd-brander ook wel handig. - Windows XP zou ik niet doen. Neem liever 98SE of eventueel 2000.[/quote:19614c36e8] windows 98 hebben we al maar we willen nu es wat anders (geen linux(voorlopig)) en er moet na een tijdje (als de prijzen gedaald zijn) een dvd+/-rw in komen maar misschien een lite-on brandertje tot die tijd
Link naar reactie
ik zal toch geen pentium 4 nemen en tegenwoordig wordt de software helemaal niet meer afgesteld op pentium. dat was vroeger zo bij amd k6-2 ofzo. en inderdaad geen cd-rw heb je tegenwoordig toch wel nodig :D en m021: dat weet niet :oops: volgens mij kan je je naam ook niet meer veranderen ofwel. is namelijk over 2 maanden
Link naar reactie
'k zou een WD met 8Mb cache doen. Goede garantie en snel. Geen P4 nemen! Waarom zou je. Kijk maar naar benchmarks, maakt geen ballejte uit. p4 is alleen veel duurder. De laatste AMD's hebben ook sse2 ondersteuning, dus geen reden voor P4. Met een ASUS mobo erbij kan je zelfs nog 3200 geheugen erin doen. Als je toch geen spelletjes freak bent is die videokaart prima.
Link naar reactie
[quote:eb316166e1="computer_nerdo"]ik weet ook wel dat amd veeeeeeeel beter is dan P4 maar hij wil perce P4. is er zo'n groot verschil tussen 2mb of 8mb cache op de hd?[/quote:eb316166e1]volgens mij niet. tenminste volgens mij stond dat in computer totaal van vorig jaar ofzo (oktober/november) de 2 mb kwam zelfs bij sommige dingen iets sneller uit. daarom heb ik de 2 mb versie
Link naar reactie
[quote:219f3ebc79="gewoon iemand van 15"]ja dat wel. hij kan wel met een tft omgaan is een radeon hoor, maar zoals ik al zei hij is niet geschrikt voor spelletjes[/quote:219f3ebc79] Dat is eigenlijk onzin, het is niet de allersnelste kaart maar hij kan alle op dit moment op de markt zijnde games zonder problemen vloeiend draaien... Ik zou de kaart dan ok zeker niet als niet geschikt omschrijven, alleen een wat minder goede investering voor de toekomst. [quote:219f3ebc79="m021"]- Een Pentium 4 is wel aan te raden! Veel software-/hardwarefabrikanten stemmen namelijk hun producten daar op af.[/quote:219f3ebc79] Dat is de grote onzin, een amd functioneert op zijn minst net zo goed en is volledig compatible met alle soft en hardware. bovendien is het nog altijd zo dat de prestatie per mhz bij amd nog altijd hoger ligt...... [quote:219f3ebc79="m021"]is er zo'n groot verschil tussen 2mb of 8mb cache op de hd?[/quote:219f3ebc79] Met veel kleine bestanden is ie een stuk vlotter, met grote bestanden zul je niet zo'n verschil merken. maar het is dus wel een ideale c:\ schijf (voor windows of welk OS dan ook)
Link naar reactie
m'n vader vertelde me net dat hij ook met video-capturing aan de gang wil dus er moet een video-kaart met video-in in de computer (heeft deze dat?) want anders wil hij de TV-kaart die nu in mijn pc zit terug :cry: en is deze video-kaart dan nog snel genoeg? of moet er dan een radeon 9500 ofzo in?
Link naar reactie
[quote:7e6831f42a="computer_nerdo"]m'n vader vertelde me net dat hij ook met video-capturing aan de gang wil dus er moet een video-kaart met video-in in de computer [/quote:7e6831f42a] Video capturing is een wijd begrip, digitaal of analoog? Als hij het digitaal wil heeft hij aan een firewire kaart genoeg, anders (analoog) heb je een kaart met video-in nodig ja. of de 9000 dat heeft weet ik niet zeker maar er zullen zeker merken zijn die de 9000 met video-in of vivo leveren denk ik.
Link naar reactie
[quote:31c02b2ce5="micky.g"][quote:31c02b2ce5="computer_nerdo"]m'n vader vertelde me net dat hij ook met video-capturing aan de gang wil dus er moet een video-kaart met video-in in de computer [/quote:31c02b2ce5] Video capturing is een wijd begrip, digitaal of analoog? Als hij het digitaal wil heeft hij aan een firewire kaart genoeg, anders (analoog) heb je een kaart met video-in nodig ja. of de 9000 dat heeft weet ik niet zeker maar er zullen zeker merken zijn die de 9000 met video-in of vivo leveren denk ik.[/quote:31c02b2ce5] het gaat analoog en wat is vivo??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...