Ga naar inhoud

Computer doet niets meer na stroomstoring.


Aanbevolen berichten

Vanmorgen had ik een stroomstoring terwijl ik aan het computeren was. Daarna wilde ik opnieuw opstarten maar de computer doet nagenoeg niets meer. Als ik opstart lijkt even alles normaal te verlopen. Het powerlampje gaat branden en het lampje van de harde schijf doet het ook even. Ook knipperen de lampjes van de DVD speler en de brander. Daarna stopt echter alles. Alleen het powerlampje blijft branden. Ik krijg ook geen beeld, de monitor blijft op stand-by staan. Verder ook geen piepjes van het BIOS o.i.d., gewoon helemaal niets. Als ik de computer uit wil zetten lukt dat niet. Resetten heeft ook geen effect. Ik moet de powerknop 10 seconden ingedrukt houden om de computer uit te zetten. Ik heb nog wel de Windows XP CD in de computer gedaan om via deze CD op te kunnen starten, maar ook dat doet ie niet :-( Iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn???
Link naar reactie
[quote:e25c4559e6="Robertstam"]Je hoort ook geen piepjes?[/quote:e25c4559e6] Nope, helaas, ik hoor helemaal niets. [quote:e25c4559e6]Had die stroomstoring met het (stroom) net te maken of was/is de voeding van je PC misschiende oorzaak? [/quote:e25c4559e6] De oorzaak was een droger waar kortsluiting in kwam. Zat dus niet in de PC zelf.
Link naar reactie
Bij kortsluiting in de binnen installatie kunnen er behoorlijke hoge kortsluit stromen lopen over de nul of aarde. Meestal krijgen de voedingen van apparaten hiermee een behoorlijke opdonder. Slaat hij door de voeding heen , dan ziet het er voor de electronica niet goed uit. Er vanuit gaande dat je een goede aarding heb , moet hij via de nul naar de pc zijn gegaan. Zorg ook dat je een aparte groep hebt voor de wasdroger, zo beperk je de kans dat andere apparaten stuk gaan. Je kan beginnen met de voeding, kijk als je een universeel-meter heb of dat de uitgaande spanningen goed zijn. 12v-7v-5v als ik het goed heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...