Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een server die op het telefoonnet is aangesloten of een fax-modem. Er zijn providers die de fax-service aanbieden, maar ik weet er geen een die dat gratis doet. De meeste providers zijn zelfs vrij prijzig. Met een gewoon 56K6 faxmodem en een telefoonlijn kan je van je PC een fax-machine maken, die zowel faxen kan versturen als ontvangen. Houdt er wel rekening mee dat ontvangen faxen in principe zwart/wit afbeeldingen zijn. Met OCR-software kan je die afbeeldingen eventueel weer omzetten in tekst-formaat.
Link naar reactie
Simpelste optie is inderdaad de XP faxservice installeren en via een modem (analoog of isdn) de fax te versturen. Door het installeren van de fax-service stel je in feite een extra printer in windows in. Dat betekent dus, dat je alles wat je in windows kunt printen, ook kunt faxen (en met een hele goede kwaliteit). In combinatie met een scanner heb je dus een goede fax in huis. Let wel op bij het instellen van je faxprogramma, dat je niet op "automatisch beantwoorden" zet, want anders neemt je fax ieder binnenkomende telefoontje op en dat zal niet de bedoeling zijn. Bij mijn provider (Demon) krijg je trouwens als je dat wil, een fax nummer toegewezen waarop je faxen kunt ontvangen. Die worden vervolgens als email bijlage naar mij doorgestuurd.
Link naar reactie
Hallo ik heb geen ISDN of analoog modem, alleen mijn kabelmodem, en maar 1 telefoonlijn in huis (vandaar ook geen fax), heb dus mijn provider Home (zie reactie Herman) gemaild om te vragen wat zij voor mogelijkheden hebben. Voor ik op de kabel zat (dus gewoon via de telefoon internet verbinding had) en met mijn vorige Windows versie kon ik zonder fax gewoon via de pc faxen.
Link naar reactie
Dan moet er in de PC toch een modem gezeten hebben. Het feit dat je maar één lijnt hebt maakt toch niets uit. Het versturen van een fax kost je hooguit een minuut (of twee, afhankelijk van het aantal pagina 's en de inhoud), maar dat gaat over de gewone telefoonlijn. Een intern modem kan dus ook gebruikt worden. Anders wordt het toch zo 'n internet-fax-service zoals Belg beschijft.
Link naar reactie
Op internet zijn sites te vinden waar je je fax kunt maken en die hem dan voor jou versturen, met onderaan een soort reclame regel (geld moet toch verdient worden). Een fax-modem in je PC plaatsen (of een externe kopen) is volgens mij de beste oplossing. Aangezien faxen op max. 14K4 gaat zou je dus eens op eBay ofzo kunnen kijken voor een tweedehands apparaat. Je kunt hem ook altijd nog gebruiken als backup ingeval van een storing van je kabel/adsl-internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...