Ga naar inhoud

adsl en breedband router


Aanbevolen berichten

Ik zit er over te denken om een adsl abonnement te nemen. bij hcc kan dit zonder modem. Kan ik hiervoor dan een breedband router nemen zoals deze: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144 of moet er nog een aparte modem tussen. Als deze niet geschikt is zijn er dan andere modems zelf aan te schaffen die ook wireless werken? Bart
Link naar reactie
[quote:2a8c8a2c95="plextor"]als je een adsl abb neemt zit er ook een modem bij[/quote:2a8c8a2c95] Dit klopt niet, er is ook de mogelijkheid om een pakket te nemen zonder modem. Het lijkt, zoals je je vraag hier neerzet, dat je denkt dat een modem en router hetzelfde zijn. Dat is dus niet het geval, een router "verdeelt" het internet verder naar meerdere pc's, wijst automatisch IP's toe etc. Wil je meerdere pc's aan gaan sluiten, dan heb je een modem, router en evt een switch nodig. (Hangt een beetje af van je modem keuze) Ik heb thuis overigens gekozen voor een ethernet modem (alcatel speedtouch 510= modem, router en firewall ineen) en daarachter een switch gehangen.
Link naar reactie
Oke dus ik kan een abonnement nemen zonder modem. Dan kan ik kiezen voor een adsl modem met een ingebouwede router! Samen met mijn switch kan ik dna meerder pc op internet brengen. Ik denk dat ik dat begrijp. 8) Wat voor soort verbinding ligt er tussen de adsl modem en de telefoonlijn? Met andere woorden wat wordt er aan de telefoonaansluiting aangepast? Naar wat voor aansluiting moet ik kijken als ik een modem koop? Is dit een standaard isdn busje of een ethernet utp aansluiting? :-? Bart
Link naar reactie
Aan de binnenkomende telefoonlijn wordt een splitter aangebracht. Op de ene uitgang komt dan weer je telefoon, de andere gaat naar je modem. Die uitgang is over het algemeen een netwerk/isdn-stekker. Die gaat dan via een normale (platte) telefoondraad naar je ADSL-modem, waar hij met eenzelfde stekker wordt aangesloten. Van je modem loopt vervolgens een cross-cable naar je router/switch.
Link naar reactie
RJ45 is de 8-aderige netwerk ISDN stekker (http://www.windows-netzwerke.de/kabelarten.htm) RJ11 is de normale modulaire telefoonstekker. Tik bij Google onder afbeeldingen maar eens RJ45 en RJ11 in, dan vind je een berg aan informatie er over en op http://www1.oli.tudelft.nl/support/handleiding/winNT-6.pdf vind je een erg mooi document over netwerken.
Link naar reactie
Bij mij zit die er toch echt tussen. Dat staat ook in de handleiding die ik er bij kreeg. Betreft een Copperjet 810 modem en een Vigor2200e router. Sterker nog, als ik er een normale kabel tussen doe (heb ik net even geprobeerd) werkt het niet. Het zal misschien per merk verschillen, wat dus betekent dat je de gebruiksaanwijzing goed moet lezen. Bij mij zaten de kabels in het pakket, dus ik kon me ook niet vergissen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...