Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb eens gehoord of gelezen dat data recovery van hard disks zelfs mogelijk is als deze op low level opnieuw geformateerd is of als er al nieuwe data overheen gezet is. Dit zou mogelijk zijn omdat zelfs na het wissen nog oude zwakke data resten aanwezig zijn, zelfs als hier nieuwe data overheen gezet is. Is er iemand die hier iets meer vanaf weet?
Link naar reactie
Dit schijnt inderdaad zo te zijn. De amerikaanse overheids norm wat betreft computer veiligheid voor overheids pc's is hierop duidelijk genoeg om je eigen conclusie te trekken: een applicatie wordt alleen maar als veilig beschouwd indien deze bij een verwijder actie het betreffende bestand minstens 6X (!) overschrijft met willekeurige data..... Hoe kan dit zou je zeggen? Nou simpel: een harde schijf kop heeft een detectie grens die uit te drukken is in gaus (waarde van het magnetisme). Onder een bepaalde waarde detecteerd de kop niets, daarboven detecteerd ie wel wat. Stel die waarde is 6 en bij het wissen wordt de waarde afgezwakt tot 5. De data is dan niet meer leesbaar voor de kop van de hd maar dat wil niet zeggen dat dat magnetische veld niet meer op een andere manier te lezen/detecteren is. Wellicht is de detectie grens een instelbare waarde. Mogelijk is die detectie grens enorm veel gevoeliger in te stellen op voorwaarde dat je de hd in een magnetisch geheel neutrale ruimte brengt. Er is tegenwoordig erruuuuug veel mogelijk......... Meer dan jij en ik bij elkaar kunnen verzinnen.......
Link naar reactie
DAT weet ik niet, ik dacht het niet maar je ken nooit weten. Volgens mij is het toch wel zo dat als een drive is overschreven met nullen dat de drive fisiek gezien gewoon geen data meer kan lezen. Ik denk dat om de datarestanten te lezen de drive toch wel hardware matig zal moeten worden aangepast, mogelijk kan dit met een firmware verandering,ik gok ook maar wat logisch lijkt..... Overigens heeft maxtor een uitstekende tool(maxdiag/maxblast) die de schijf herhaaldelijk kan overschrijven met nullen. Het moet wel een maxtor schijf zijn :cry:
Link naar reactie
Hoi, Ik gebruik sinds een tijdje Window Washer ...en hoop dat dit proggie de boel echt opschoont....zou het werken ? hieronder enkele pic's ter illustratie: [img:9c6938f398]http://members.lycos.nl/flabbergast/Window%20Washer%201.jpg[/img:9c6938f398] [img:9c6938f398]http://members.lycos.nl/flabbergast/Window%20Washer%202.jpg[/img:9c6938f398] [img:9c6938f398]http://members.lycos.nl/flabbergast/Window%20Washer%203.jpg[/img:9c6938f398] Cheers, ME
Link naar reactie
Als je puur een disk wilt schoonmaken om van alle rottigheid af te komen dan is er miz nog maar steeds 1 manier die echt goed werkt en dat is met een dostool als bv maxblast de hele boel vullen met nullen. Ik doe dit eens in de zoveel tijd met mijn dataschijven als de snelheid te laag wordt of er te veel rottigheid op staat. Het probleem van schoonmaken onder bv winXP is dat er verborgen mappen op je schijf staan waar je niet bij kan komen, 2 tellen na het schoonmaken wordt er toch weer evt corrupte data naar de schijf geschreven en ben je weer net zo ver als voorheen. :cry:
Link naar reactie
Hoi, Daarom werk ik ook niet met XP ..ik heb XP nooit iets gevonden...werk dus al jaren met Win98 SE ...zou wel graag Linux willen draaien ..maar omdat dit niet echt super voor spelletjes is (ivm kids) hou ik het op Win98 ...ook zeer geschikt voor kleinere HD's (3,2 of 4,1) ...... Maar is mijn verborgen data nou wel of niet weg nadat ik Window Washer heb gedraaid ...kan ik dat ergens checken ofzo ? Alvast bedankt.......... Cheers, ME
Link naar reactie
De enigste methode om echt absolute zekerheid te hebben is om mbv. en "raw" disktool de schijf te controlleren. Een raw disktool is een brokkie ware die de schijf ruw kan aansturen en de gegevens sector voor sector uitleest. Dit is het soort tool welke gebruikt worden voor datarecovery, de proffie versie, vaak zijn dat soort tools ook dos. ff zoeken op zdnet dan vind je er wel een paar. w98 heeft overigens voor zover ik weet geen echte "super-hidden" files, alles wat er op staat zie je mits je maar bij mapopties een vinkje zet bij "verborgen bestanden weergeven" Hidden system files waar je niet bij/aan kan komen is een grapje van ntfs en zoals je weet heeft w98 alleen fat schijvenbeheer. Je zou natuurlijk ook onder dos kunnen kijken, als je daar nix ziet kan je er toch wel van uit gaan dat ie leeg is, op de mbr/fattabel na. wees er voorzichtig mee, je wist zo je mbr of andere essentiele zaken......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...