Ga naar inhoud

geheugen? merk of merkloos


Aanbevolen berichten

ik wou graag weten of er een groot verschil is met merk geheugen en merkloos geheugen. er schijnt namelijk wel een groot verschil in te zitten. is dit waar en waarmee op de computer is dat goed te merken. ik heb zelf namelijk merkloos geheugen, want dat was goedkoper. duzz ik dacht is zelfde snelheid dus daarom heb ik merkloos geheugen. nou het is een simpele vraag, dan zal er wel een moeilijk antwoord uitkomen. ik wacht op jullie reacties
Link naar reactie
Veel mensen besteden veel tijd en zorg aan het uitzoeken van een goede kleurenkaart, geluidskaart, harde schijf enz. Maar het is zonder dat het geheugen er meestal een beetje er "bijhangt" en voor een hoop mensen niet uitmaakt wat voor merk er in zit. Terwijl je eigenlijk het beste kingston, samsung of corsair kan nemen. In dit geval heb jij merkloos geheugen er in zitten wat goed draait, zolang jij tevreden ben en er zijn geen problemen met je merkloos geheugen dan zou ik het zo houden. Vind jij het slecht draaien of je geheugen gaat kapot, koop dan één van bovenstaande merken. Maar zolang alles naar volle tevredenheid draait, gewoon zo houden. Het verschil trouwens tussen a-merk en zeg maar b-merk, is dat het a-merk stabieler is en ze presteren net iets beter dan het b-merk.
Link naar reactie
Je bent Dane-elec/Nanya vergeten black Shadow. Maar idd. Geheugen willen mensen nog weleens vergeten. typisch zo'n dingetje waarvan altijd wordt uitgegaan dat het toch wel zal werken. En wat Herman al zei is wel een beetje waar. Maar dat geldt voor alle computerproducten. Of het werkt bij aankoop al goed, dan zal het ook niet kapot te krijgen zijn. Of je hebt gewoon een product dat DOA is.
Link naar reactie
en Twinmos, OCZ en Crucial dan??? dat zijn niet echt bekende merken, maar die merken zijn super over te clocken, en iig beter dan dat brakke kingston spul..... het ligt er gewoon aan wat je doet met je computer, ben je iemand die niet veel doet met zn computer dan ga je voor goedkoop mem, ben je echter een gamer of overclocker dan ga je vaak voor mem wat op CAS2 kan draaien... dan praat je wel over duurder mem, maar dat is echt wel sneller dan bij. een noname reepje die dezelfde rating heeft...
Link naar reactie
[quote:dea5224ac4="water"]Sinds wanneer in Kingston brak? Misschien niet super-overclockbaar oid, maar iig behoorlijk degelijk (met levenslange garantie en bijhorende prijs).[/quote:dea5224ac4] wat kost een kingston reepje??? en dan nog willen ze vaak niet eens op CAS2 draaien ook nog... dan ben je beter uit als je samsung koopt, die is net zo duur, en die kan WEL cas2 draaien.... niet dat het een Pre is, maar ik verwacht wel van een geheugen reepje dat ze CAS2 kunnen draaien voor dat geld.... misschien was brak een verkeerde woordenkeuze, maar ik vindt het persoonlijk slechte/prijskwaliteit reepjes....
Link naar reactie
Ik raad merkgeheugen aan. Tot nu toe heb ik altijd oem-geheugen genomen omdat dat bijna twee keer zo goedkoop is, maar de kwaliteit is niet altijd even goed. Ik heb nu een geheugenmodule van 256MB PC133 die alleen op 100Mhz wil werken. Kennelijk wordt er PC100 geheugen verkocht alsof het PC133 is. OEM-geheugen werkt niet altijd goed. Het is belangrijk dat het geheugen in de computer goed werkt want anders wordt je systeem erg instabiel. Ook kan het voorkomen dat 2 geheugenmodules van een andere capaciteit niet goed werken als ze samen in een moederbord zitten, bijvoorbeeld 1 module van 128 MB samen met 1 module van 256 MB. Dan heb je dus 384 MB, maar dat blijkt dan weer vastlopers te veroorzaken... Sommige ECS Elitegroup moederborden hebben daar last van. Het stabielste lijkt me: 1 module merkgeheugen van bijv. 512 MB, of 2 modules merkgeheugen van bijv. allebei 256 MB. Vanwege mijn ervaringen ga ik nu alleen nog maar merkgeheugen kopen en zoveel mogelijk modules met dezelfde capaciteit combineren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...