Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil zelf een brander inbouwen ( een Aopen). Deze staat op slave. De reeds in de PC zittende CDrom staat op master. Op de platte kabel die van het moederboard komt staat master. Kan ik de brander gewoon aansluiten of moet master slave nog veranderd worden. Wat zijn de gevolgen als ik hem zo inbouw zonder master en slave te veranderen? Krammie
Link naar reactie
Als de brander ter vervanging is voor de cd-rom , moet je de brander ook op master zetten met de jumpers op de achterkant. Cable select kan ook als er maar een apparaat op de kabel wordt aangesloten. Wanneer je de cd-rom en de brander wilt aansluiten , is de voorkeur om de brander op master te zetten en de cd-rom op slave , maar dit hoeft niet . De platte IDE kabel heeft twee stekkers let op dat de laatste stekker aan het einde de master is. :wink:
Link naar reactie
[quote:6f4d7bc57c="J.A.Maurer"]De platte IDE kabel heeft twee stekkers let op dat de laatste stekker aan het einde de master is. :wink:[/quote:6f4d7bc57c]dit is niet waar. als je hem de cd-rw gewoon op master zet en de cd-rom op slave doet hij het altijd. alleen je kan de cd-rw en de cd-rom ook zo zetten dat het ligt aan de kabel of het master of slave is. dat is dus wat jij zegt en dan is de laatste stekker master en die in het midden de slave. edit: ik heb gevonden waar je hem nog meer op kan zetten, namelijk [b:6f4d7bc57c]cable select [/b:6f4d7bc57c]en dan is dus de achterste master en die in het midden van de kabel slave
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...