Ga naar inhoud

laptop (mobile) processor


Aanbevolen berichten

dat is wel zo maar dat is niet het grote voordeel..... Het voordeel is dat hun verbruik doorgaans veel lager ligt dan van een desktop processor met als gevolg dat de batterij een tijd langer meegaat. De nieuwere types kunnen zelfs hun frequentie omhoog/omlaag zetten wat weer een geringer verbruik tot gevolg heeft. Als er meer rekenkracht vereist is gaat de frequentie weer omhoog....
Link naar reactie
Het kan ook aan de configuratie van de computer liggen: maar ik heb een mobile celeron van 600, en die loopt qua snelheid en prestaties op 1000 MHz niveau. Als je echt een goede laptop wil hebben, moet je een mobile processor nemen, welke waarschijnlijk in een professional versie laptop zit (Toshiba Satellite Pro bijvoorbeeld, die heb ik). Wat ook handig is aan mijn laptop, deze heeft een automatisch aan-en-uit ventilator. Handig, scheelt namelijk ook flink wat stroom als die constant aan staat (dat is bij de meeste laptops tegenwoordig). Maar ook: hoe hoger de procspeed, hoe meer stroom er wordt gebruikt en hoe warmer de proc wordt. Tja je kiest natuurlijk voor snelheid, but don't worry: de accu's zijn tegenwoordig goed hoor.
Link naar reactie
[quote:4b46a1b915]Het kan ook aan de configuratie van de computer liggen: maar ik heb een mobile celeron van 600, en die loopt qua snelheid en prestaties op 1000 MHz niveau. Als je echt een goede laptop wil hebben, moet je een mobile processor nemen, welke waarschijnlijk in een professional versie laptop zit. [/quote:4b46a1b915] Denk je echt dat hier informatica-analfabeten zitten? 1/ Een 600 mhz draait op 600. Punt, uit! Tenzij je overklokt. 2/ Een mobile in een Professional-Laptop? Waar haal je het...en je gelooft het blijkbaar nog zelf ook.
Link naar reactie
Zeg we gaan niet mij fantastische comp afkraken he? Ja hij loopt op 600 MHz, daar kan ik niet over discussieren, maar ik heb hem vergeleken met mijn vaders 1 GHz laptop, en die van mij loopt toch echt sneller. Kan ik het helpen, ik vind het best! En het is wel een mobile celeron processor in mijn laptop. Moet je bewijs? oke, [url=http://www.toshiba-europe.com/computers/products/notebooks/satellitepro4300/products.htm]hier!!![/url] Ik heb de satellite pro 600 MHz met 14,1 inch tft. En daar staat celeron, maar ja je moet wel verder kijken dan je neus lang is en onderaan zie je staan... juist mobile. En tuurlijk geloof ik het, ben zelf laptophandelaar. Dussss, wie is hier een informatica-analfabeet.
Link naar reactie
[quote:f698ba84ab]maar ik heb hem vergeleken met mijn vaders 1 GHz laptop, en die van mij loopt toch echt sneller. [/quote:f698ba84ab] En kan je deze bewering ondersteunen met harde cijfers? Als je die cijfers voor ons regelt zouden we ook graag de specifieke configuratie van de laptops zien. Is er van overheidswege al belangstelling getoont voor jouw wonderlaptop? Het zou me niet verbazen.... :D
Link naar reactie
Sorry geen harde cijfers, tja ook geen echt bewijs dus he? Maar 'tis mijn mening. punt. Het zal wel aan windows xp liggen, die ik niet heb en mn vader wel. Want als mijn comp winxp heeft, gaatie 3 keer slomer. Heb ik gezegd dat mobile alleen in professionals zit? Je moet me niet beschuldigen van iets wat ik niet zei. Ik zeg dat een professional beter is, omdat ze daar de hardware goed op elkaar hebben afgestemd (ofzo). Is ook mijn mening.
Link naar reactie
Er staat "waarschijnlijk". Maar oke, 't is off topic, stop maar met reageren op mij. Ik ben 18, en ik vind mijn laptop óók geweldig. Ben anders wel handelaar. Kundigheid op forums tja... Mobile is duurder maar gebruikt stroom. Voor laptops erg handig dus. Snelheidverschil ligt aan de overige configuratie van de laptop. Ik heb anders wel gelezen dat een mobile meer instructies kent, waardoor die in sommige opzichten sneller is.
Link naar reactie
[quote:49b17a5450="DoubleYou"]Mobile is duurder maar gebruikt stroom.[/quote:49b17a5450] de normale gebruikt ook gewoon stroom hoor..... :wink: [quote:49b17a5450="DoubleYou"]Snelheidverschil ligt aan de overige configuratie van de laptop.[/quote:49b17a5450] kan ik me in vinden, dat is ook zo. alleen zal het verschil niet zoveel zijn dat het 400mhz compenseert (600mhz - 1ghz) [quote:49b17a5450="DoubleYou"]Ik heb anders wel gelezen dat een mobile meer instructies kent, waardoor die in sommige opzichten sneller is.[/quote:49b17a5450] Dat is onzin, het is alleen zo dat hij instructies kent om hem in een lagere of hogere frequentie te schakelen (sommige nieuwere versies dan, niet de oudere). Bij ouder mobile processors is het zo dat ze alleen een geringer verbruik hebben..... We zouden nu wel op verschillende details van mobile CPU's (en tegenwoordig ook GPU's) in kunnen gaan, maar ik denk dat dat te ver zou voeren hier.......
Link naar reactie
[quote:52b9026395="micky.g"][quote:52b9026395="DoubleYou"]Mobile is duurder maar gebruikt stroom.[/quote:52b9026395] de normale gebruikt ook gewoon stroom hoor..... :wink: [/quote:52b9026395] Oeps... Gebruikt minder stroom bedoelde ik :) [quote:52b9026395="micky.g"][quote:52b9026395="DoubleYou"]Ik heb anders wel gelezen dat een mobile meer instructies kent, waardoor die in sommige opzichten sneller is.[/quote:52b9026395] Dat is onzin, het is alleen zo dat hij instructies kent om hem in een lagere of hogere frequentie te schakelen (sommige nieuwere versies dan, niet de oudere). Bij ouder mobile processors is het zo dat ze alleen een geringer verbruik hebben..... We zouden nu wel op verschillende details van mobile CPU's (en tegenwoordig ook GPU's) in kunnen gaan, maar ik denk dat dat te ver zou voeren hier.......[/quote:52b9026395] Zoiets bedoelde ik met die instructies. Maar ja, P4 heeft meer dan P3 enz enz. Beetje veel en lastig dus :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...