Ga naar inhoud

250 watt voeding voldoende pentium 4?


Aanbevolen berichten

Nee, een PIV heeft meer kracht nodig dan een 250watt voeding kan leveren. Het zou misschien kunnen werken, maar je krijgt onherroepelijk te maken met stabiliteitsproblemen. Een voeding vervangen is geen probleem, standaard maat met standaard schroefgaten. Neem voor de zekerheid je oude voeding mee naar de winkel! greetz en suc6!
Link naar reactie
Ik verkocht een aantal weken geleden mijn kast met voeding (300W) en moederbord/geheugen. Ik bouwde weer voor mezelf een nieuwere en zwaardere PC. Toen ik de kast aanvankelijk weigerde, omdat die maar 250W was, stelde de verkoper me gerust, dat zij daarop de meest zware systemen bouwen en liet het me zien ook, een kwestie van kwaliteit blijkbaar. En inderdaad; draait probleemloos met een Asus A7V333, Athlon XP 2000+, Geforce 2, 256MB DDR RAM, soundblaster, TV kaart Pinnacle, netwerkkaart. De kast kostte 35 Euro, inclusief voeding... Tsja, heb ik je nou geholpen of juist niet... Anyway, succes ermee. Jos
Link naar reactie
Zelf ooit een 250W voeding gebruikt om een Geforce MX460 kaartje in combinatie met XP1800 te testen. Dat werkte dus niet, nou ja 3DMark dan. Met een 300W voeding lukte het wel. De 250W voeding werkte wel probleemloos in combinatie met een Matrox G200 marvel kaart. Dus ja, zelf zou ik dus geen 250W voeding nemen. Overigens zag ik dat als ik alle wattages op mijn 300W voeding bij elkaar optel, uitkom op pakweg 360W (en dan heb ik al rekening gehouden met het maximum dat geldt voor de 3,3V en 5V samen). Tja, wat nou echt de grenzen zijn?
Link naar reactie
[quote:0346b9c62b="Fellini"]Mijn "oude" Penguin kast bevat nu een p3 733 ik wil upgraden naar p4. De voeding is 250 watt en aangezien ik meer p4 kasten zie met 250 watt vroeg ik me af, kan ik gewoon mijn oude kast gebruiken? Zo niet kan ik er wel een andere voeding inzetten?[/quote:0346b9c62b] Als je een oude voeding heb die net zo oud is als die pentium III 733 is het vast geen ATX 2.03 12V voeding. Je voeding moet namelijk beschikken over een extra kabeltje voor de P4, hij moet dus P4 compatible zijn. Dus je moet sowieso een nieuwe voeding kopen. Als je dan een nieuwe koopt volg dan de bovenstaande adviesen op. 350 a 400 watt merkvoeding is lekker maar niet nodig. 350 watt is echter tegenwoordig wel het minimum.
Link naar reactie
[quote:35286ffa84="DemK"]Ook het 'gecombineerde' vermogen (van de +3,3V/+5,0V lijnen) speelt een belangrijke rol.[/quote:35286ffa84] Als dit een reactie was op mijn reactie, daar had ik dus al rekening mee gehouden. De voeding zou 15A bij 12V geven. Dit zou al aan de krappe kant zijn, zeker als er meerdere harde schijven en zo in de computer zitten. Maarre de mijne lijkt verder probleemloos te werken, zat bij de gekochte kast. En Antec is inderdaad een aanrader. Ik vond het artikel op Tom's hardware page ook zeer informatief. De link weet ik zo niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...