Ga naar inhoud

Kan ik mijn (enige) HD op de secundaire IDE aansluiten?


Aanbevolen berichten

Ik heb er al zeer geruime tijd last van dat mijn HD af en toe niet gevonden wordt. Als de computer eenmaal opgestart is heb ik nooit problemen, maar bij het opstarten wordt de HD soms niet gevonden. Ik had er een tijd geen last van tot ik weer iets in mijn computer deed. Om te bepalen of mijn primaire IDE-aansluiting misschien niet goed is, zou ik de schijf aan willen sluiten op de secundaire aansluiting. Aangezien ik zowel voedingsstekker als IDE-kabel al heb vervangen, zou ik dan met enige zekerheid kunnen zeggen of er iets mis is met mijn schijf zelf. Kan ik De HD aansluiten op de secundaire IDE-aansluiting? Heeft dit nog bepaalde nadelen?
Link naar reactie
Zo te horen kan het ook een voedingsprobleem zijn. Als je bij het booten geen hardisk gedetecteerd krijgt, druk dan eens op je resetknop, dan blijft de voeding aan. Herkent hij hem dan wel? Heb je er misschien onlangs een vga kaart in gestopt met actieve koeling (ventilator). Kan best zijn dat je voeding dat gewoon niet trekt. Of misschien heeft ie kuren en duurt het even voordat hij warm wordt. Vervang hem anders om te checken.
Link naar reactie
Nope. De tip van Tweaker was toch niet de gouden tip. :( Blijkbaar zit het probleem ergens anders. Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn voeding ligt, omdat: 1. Ik in mijn vorige kast er ook last van had, 2. Ik een Chieftec 340W voeding heb. Met een 300W no-name had ik met dit systeem al geen last van voedingproblemen, dus met een Chieftec (van 340W) moet dat helemaal geen probleem zijn. Inmiddels ben ik erachter dat het idd. mogelijk is de computer te booten vanaf de secundaire IDE. Helaas biedt ook dit geen soelaas. Aangezien ook Powermax (diagnostische software van Maxtor) een algemene foute vindt, denk ik dat het tijd is om de schijf op te sturen naar Maxtor. :( :( :( Nou ja, beter mijn schijf kapot dan mijn mobo. Dat is veel meer werk & gedoe. Heeft iemand ervaring met de service van Maxtor in dit soort gevallen? Doen ze dat netjes of zijn het trage zeurkousen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...