Ga naar inhoud

digtale camcorder inzetten als webcam


Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony PC 110 digitale videocamera en bedacht dat ik die ook kan gebruiken als webcam. Ik ben er inmiddels achter dat er een (overigens dure 38 €!) kabel voor naar de pc bestaat (dv in/out naar USB) maar ik zal toch ook iets van software nodig hebben. Kun je die van het net plukken? Zijn dat misschien algemene drivers? enz Kortom, weet iemand hoe ik zo'n camera kan installeren voor bijv. correspondentie naar iemand die ook een webcam heeft? Groeten, Myra
Link naar reactie
Tja, ik kan natuurlijk weer een camera kopen, maar ik heb er al een, en nog een dure ook...! Dus waarom deze dan niet gebruiken voor een andere toepassing. Maar je hebt gelijk, het is een dure kabel (Harense Smid!) Misschien dat ie ergens anders goedkoper is... Maar over zo'n webcam prog. Ken je er een dat goed werkt? En waar is dat te halen?
Link naar reactie
Heb ik eigenlijk wel zo'n dure kabel nodig, vraag ik mij af. Bij die camera is een SUPER VHS-kabel geleverd waarmee ik eigen films op de pc kan vertonen/bewerken via het softwareprogramma ULEAD dat is geleverd bij mijn NVIDIA GeForce2 32 Mb GTS videokaart. Op die kaart zit dus ook zo'n aansluiting. Of heeft een webcam een USB-aansluiting nodig?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...