Ga naar inhoud

A status van een slave verwijderen


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe HDD in mijn pc gezet, maar nu is het volgende probleem ontstaan; Na het klonen van een HD en het actieve instellen van die 2e HD heb ik nu ineens een pc die niet wil opstarten. De reden hiervoor is dat op beide schijven W2k staat geinstalleerd en allebei aangemeld als actieve partities, waardoor het opstartprobleem ontstaat. Met Fdisk kan ik niet een partitie de-activeren, alleen maar de partitie verwijderen. Wie zou me kunnen vertellen hoe ik de 2e schijf als een echte slave kan laten werken zonder het andere OS er af te halen (formateren, partitie verwijderen etc), want ik ben er niet zeker van dat de kloon gelukt is en er staan heel wat belangrijke gegevens op. Bij voorbaat dank voor het meedenken en evt reageren, groet Greet
Link naar reactie
Kan je je gegevens niet backuppen, en dan je tweede schijf formatteren en opnieuw inrichten. Het probleem is nl. dat je tweede harde schijf ook is ingedeeld als primaire partitie. Of dit is weg te halen met partition magic weet ik niet, ik heb daar nog nooit mee gewerkt. Werk zelf nl. alleen via fdisk, kijk effe op de site van pm of dat mogelijk is.
Link naar reactie
[quote:197165ad39]want ik ben er niet zeker van dat de kloon gelukt is en er staan heel wat belangrijke gegevens op. [/quote:197165ad39] Ik zou in jou geval eerst de oude HD loskoppelen, en alleen opstarten met de nieuwe HD. Dat je de schijf hebt gekloont wil nog niet zeggen dat je OS wil opstarten , hij zal wel alle data overgezet hebben , maar het is niet zeker dat de bootsector er op staat. :roll:
Link naar reactie
Zowel de oude als de nieuwe schijf starten allebei op als ik ze individueel aan het moederbord koppel, maar zet ik ze samen dan start de pc niet op. Ik heb gezocht bij Powerquest of ik in Partition Magic deze instelling kan veranderen, maar helaas. Kan ik niet een letter veranderen in het OS zodat het besturingssysteem onbruikbaar is of zit ik vast aan die A status van die primary partititie?
Link naar reactie
Als je de nieuwe schijf nu kan opstarten en alle data staat hier ook weer op , dan kan je de oude gewoon fdisken. Ik neem aan dat je van de oude een lege schijf wil hebben. Als je de nieuwe HD los koppelt , start dan de pc op met een opstart floppy en gewoon fdisk verwijder de partities en maak een nieuwe aan. Pc uitzetten nieuwe HD stekkertje weer in doen , en weer opstarten op de nieuwe schijf. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...