Ga naar inhoud

Update: Bandje omzetten naar mp3 mbv pc


Aanbevolen berichten

Hoi, Het onderste zal wel lukken maarre weten jullie nog programma's waarmee ik vooral tikken eruit kan halen? Er is al een programma genoemd maar zijn er niet meer. Ook vooral een goede om het geluid op te nemen? groeten Peter Ik heb met een Tweede Kamerlid iets opgenomen. Dit is alleen bijna niet te horen. Nu wil ik graag dit gaan verbeteren mbv programma's. Mijn situatie is de volgende: *Stereo aangesloten op pc --> van aux via kabel op pc maar waar moet ik deze kabel in mijn pc stoppen? Ik heb een Soundblaster PCI 128 dus niets bijzonders maar waar moet deze stekker in? *Als dit is gelukt, hoe kan ik dan dit bandje opnemen op mijn pc, daarna kan ik het omzetten naar MP3 maar hoe dat gaat zie ik dan wel weer. Eerst moet ik dus dit geluidsfragment op mijn pc krijgen, maar hoe? groeten Peter
Link naar reactie
ik heb zelf, met het volgende aansluitschema, in een ver verleden bandjes opgenomen mbv de pc: 1 Het cassettedeck aangesloten op de versterker: 2 Op de versterker zit, als het goed is bij de TAPE aansluiting ook een REC aansluiting. Op deze rec aansluiting sluit je de kabel aan die naar de pc gaat (naar je line-in aansluiting). Je moet deze kabel op de rec aansluiting zetten, dit is immers een uitgaand signaal (dit signaal gaat naar de bron die het geluid opneemt, dat kan een cassettedeck zijn, maar ook een pc, zoals in jouw geval). Als je de kabel op de AUX aansluiting zet, kan je niks opnemen, want het uitgaande signaal gaat via de REC aansluiting. De AUX aansluiting kan alleen iets met ingaande signalen, je sluit er bijvoorbeeld een minidisc speler op aan...
Link naar reactie
Ik heb hier enige tijd geleden ook een draadje over gestart. Ik wilde precies hetzelfde (tape naar pc, opname verbeteren, branden). Ik heb het (een dag of twee geleden) op de volgende manier gedaan: - Kabeltje kopen om de dubbele aansluiting van het cassettedeck om te zetten naar een stekkertje voor in je geluidskaart (cinch naar jack heet dat geloof ik). Moet dus van je cassettedeck (de aansluitingen die normaal naar je versterker lopen) naar line-in van je geluidskaart. - Opnemen met een wave-editor. - Vervolgens verbeteren en branden. Ik heb het eerst geprobeerd met Goldwave, dit vond ik echter niet prettig werken. Met Cool Edit ging het een stuk beter. Ik moest een oud bandje met logopedische tests oppoetsen. Sommige stukken waren niet goed meer te verstaan door de ruis enzo (wat voor dit doel natuurlijk erg onhandig is.) Met behulp van Cool Edit heb ik de ruis eruit kunnen halen e.d. Resultaat was uitstekend en de test was weer goed verstaanbaar :-D
Link naar reactie
Ik ben al tot de conclusie gekomen dat het met de AUX niet gaat werken dus ik heb van een kennis een oude cassettedeck geleend. Maar ik heb een oude versterker met de volgende functies: *Tuner *Phono *Tape/aux Met deze versterker krijg ik nu muziek door mijn twee boxen. Maar waar moet ik nu mijn cassettedeck op aansluiten (op welke twee plug ingangen) en vanuit welke plug ingangen moet ik een stekker naar mijn line in trekken?
Link naar reactie
er zit bij de tape aansluitingen dus geen REC aansluiting? Je hebt natuurlijk wel zo'n aansluiting nodig, je kan natuurlijk ff experimenteren met die versterker, misschien vind je een aansluiting waarmee het werkt. Daarnaast noemde iemand hier eerder nog de optie een kabel te gebruiken waarmee je het cassettedeck direct op je pc aansluit, ik heb dit zelf nooit geprobeerd, maar het is het proberen waard. Neem een kabel met aan de ene kant twee tulp stekkers (voor in je cassettedeck) en aan de andere kant een 3.5mm jack (deze gaat in je pc) Misschien kun je anders nog van iemand een versterker met de benodigde aansluitingen lenen... suc6 8)
Link naar reactie
Pffffffffffffffffffff, ik ben er nog steeds niet uit :x :x :x Maarre ik heb de boel nog wat veranderd en de situatie is nu als volgt: Mijn cassettedeck: *Line-in (left-right) *Line-out (left-right) Ook een din maar laat ik het daar maar niet over hebben! Mijn versterker (oude Panasonic Stereo integrated amplifier SU-2300) *Phono (left-right) *Tuner (left-right) *Tape/aux (left-right) Nu heb ik de volgende vragen: *Waar moet ik het tulpstekkertje inpluggen bij het cassettedeck? --> line-in of line-out? *Waar stop ik het andere eind van de stekker in mijn versterker? --> phono/tuner/tape-aux? *Waar stop ik de tulpstekkertjes in mijn versterker (dus de tweede kabel die versterker met pc verbindt), deze kabel trek ik vervolgens door naar mijn line-in van mijn geluidskaart? Ik hoop dat jullie nu een nog beter beeld van de situatie hebben gekregen want na een middag van proberen ben ik er nog steeds niet uit. By the way: een walkman of andere dingen heb ik niet dus het moet met mijn versterker :-? Alvast bedankt Peter
Link naar reactie
Ik snap eerlijk gezegd niet wat nu het probleem is. In mijn vorige post heb ik al gezegd dat je je cassettedeck rechtstreeks op je geluidskaart moet aansluiten. Geen versterkers dus. :-? Nogmaals: koop een een kabeltje met aan de ene kant dubbele cinch-stekkertjes en aan de andere kant enkele jack. Doe de dubbele stekkertjes in de linker en rechter uitgang van je cassettedeck (line out dus) en de jack in je geluidskaart (line in). Controleer in Windows volume regeling of de 'line in' niet op dempen staat.
Link naar reactie
[quote:6cb905c60a="Peter Hoogendoorn"]Nou, ik krijg dan alleen maar geruis :cry: Maar ik hoor tenminste wel wat (geen stem of zo). Ik denk dus dat het wel via de versterker moet. Deze cassettedek en versterker zijn wel 20 jaar oud! Maar dat neemt niet weg dat het opnemen op de PC volgens mij wel via een versterker moet. Toch bedankt voor de moeite![/quote:6cb905c60a] Mmh. Misschien dat het bij heel oude componenten anders ligt. Maar ik heb dus deze week zelf ook voor het eerst een bandje naar de PC gezet. Ik deed het zonder versterker. Volgens mij moet je met een versterker echt goed oppassen dat je je geluidskaart e.d. 'opblaast' i.v.m. met teveel vermogen. Tikken uit een opname halen kun je o.a. doen met Cool Edit 2000 (plus de speciale plugin, die heb je dan wel nodig) of Cool Edit pro.
Link naar reactie
bij is het ondertussen dus ook gelukt om de muziek naar mn comp te sturen :D , alleen heb ik nog steeds geen goed werkend programma gevonden, ja cool edit 2000 werkt wel prima maar je kan bij de demo versie alleen maar nummers van 1 minuut maken en ik er over om maar gewoon zo'n programma te kopen in de winkel. zelf zat ik te denken aan steinberg clean of magix music cleaning lab, nu vraag ik me alleen af of het nog uitmaakt welke versie en of er nog andere alternatieven zijn en waar de beste resultaten mee te boeken zijn.
Link naar reactie
bij is het ondertussen dus ook gelukt om de muziek naar mn comp te sturen :D , alleen heb ik nog steeds geen goed werkend programma gevonden, ja cool edit 2000 werkt wel prima maar je kan bij de demo versie alleen maar nummers van 1 minuut maken en ik er over om maar gewoon zo'n programma te kopen in de winkel. zelf zat ik te denken aan steinberg clean of magix music cleaning lab, nu vraag ik me alleen af of het nog uitmaakt welke versie en of er nog andere alternatieven zijn en waar de beste resultaten mee te boeken zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...