Ga naar inhoud

IS dit wat?


Aanbevolen berichten

Hoi Ik wil een perfect systeem hebben en loop al wat rond te kijken maar kom tot nu toe tot de volgende samenstelling. Mijn vraag kan deze configuratie. Ik wil hem gebruiken voor foto en video bewerking en perfecte geluids opname etc. Wat moet de prijs dan ongeveer zijn Behuizing Chieftec Aluminium 340W Moederbord Asus P4G8X deluxe Raid CPU Pentium4 3,06Ghz Watercooling CPU Geheugen Infineon 2x Dual 512 MB DDR PC2700 HDD Seagate 120GB 7200rpm 8mb cache FDD Ati Radeon 9700pro 128MB DDR DVD Sony 16x48x DVD Sony Rewriter DRU500A Modem Intel 56k6 Software Win XP Home, Norton Internet Security Toetsenbord/muis Logitech cordless optical black Geluidskaart Creative Audigy2 Platinum Creative 6.1 Speakers Monitor 17" TFT Samsung 171P(dual silver Porsche) Printer Canon S900, Scanner Canon 5000F
Link naar reactie
je hebt gekozen voor een moederbord met Raid, goei er 2x 80GB Western Digital 8mb cache in ipv 1x 120gb van Seagate. deze kan je dan op RAID aansluiten en dat is erg snel en dat is weer fijn voor videobewerking. de grafische kaar zou ik inderdaad voor de Matrox Parhelia gaan zoals hier al gezegd werd. de DVD brander zou ik van Sony nemen, Lite-on heeft namelijk nog geen DVD branders op dit moment. Als de Sony DVD brander slecht leverbaar is dan zou ik voor een Pioneer 4x DVD brander gaan zolang hij maar DVD-R(RW) en DVD+R(RW) kan branden. De Voeding zou ik een Antec True power van 430watt nemen, dat is met een dergelijk systeem een must, de Antec voedingen zijn erg goed en stabiel, ze zijn wel wat duurder maar dan heb je ook wat. Ik heb zelf een 480watt Antec True Blue voeding en ik kan zegen dat ze ook nog redelijk stil zijn.
Link naar reactie
Ter aanvulling: Als je idd echt foto's wil gaan bewerken, dan is een CRT monitor (beeldbuis) beter dan een TFT. TFT's geven in bijna alle gevallen geen ware kleuren (32 of zelfs maar 24 bits) maar 18 bits kleuren. Door wat handige technieken lijkt het een volledig ware kleuren palet, maar dat is het niet. Dat is de voornaamste reden dat er in de grafische industrie nog steeds met CRT's gewerkt wordt. Hier staat bv. wat info: http://www4.tomshardware.com/display/20020114/lcd-02.html http://www4.tomshardware.com/display/20020114/lcd-03.html
Link naar reactie
[quote:dc7ee22287="Captain_Kansloos"]Ter aanvulling: Als je idd echt foto's wil gaan bewerken, dan is een CRT monitor (beeldbuis) beter dan een TFT. TFT's geven in bijna alle gevallen geen ware kleuren (32 of zelfs maar 24 bits) maar 18 bits kleuren. Door wat handige technieken lijkt het een volledig ware kleuren palet, maar dat is het niet. Dat is de voornaamste reden dat er in de grafische industrie nog steeds met CRT's gewerkt wordt. Hier staat bv. wat info: http://www4.tomshardware.com/display/20020114/lcd-02.html http://www4.tomshardware.com/display/20020114/lcd-03.html[/quote:dc7ee22287] Helemaal mee eens. de meeste tft's zijn 18bits (ook al zeggen ze 16 milj kleuren) en dat is dus 262.000 kleuren welke via software truukje op 16 milj lijken. Goede CRT is dus aan te bevelen.
Link naar reactie
[quote:d540d1c6bd="De huismeester"][quote:d540d1c6bd]als je een beetje geld over hebt dan de matrox parhelpia dat is een goede foto/video-bewerkings kaart dacht ikke[/quote:d540d1c6bd] Dat is inderdaad een hele mooie kaart, zelfs te krijgen met 256mb. Het kost wat, maar dan heb je inderdaad een verschrikkelijke goede kaart.[/quote:d540d1c6bd] Alleen weer niet echt voor 3D spellen geschikt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...