Ga naar inhoud

[ADSL Modem] Poort 80 openen


Aanbevolen berichten

Hallo, Onlangs heb ik mijn alcatel home adsl modem getweakt, zodat die zich gedraagt als een alcatel pro modem. Dit betekend, dat hij zelf inbelt en als router en firewall optreed, maar dat wisten jullie vast allemaal wel. Dit werkt allemaal prima, er is echter één probleem. Om een webserver achter het modem te zetten moet ik een poort open zetten. Ik heb mijn nat.ini als volgt veranderd: bind application=RAUDIO(PNA) port=7070 bind application=IRC port=6667 bind application=RTSP port=554 bind application=FTP port=ftp enable create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80 Als ik nu echter via telnet inlog op het modem en dan het nat protocol herlaad, dan krijg ik de volgende melding: addr option required Alle bronnen op internet zeggen dat het zo moet. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik kom er niet echt uit. Mvg, Mark
Link naar reactie
Het stukje: create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80 Op de site van Bruring staat precies beschreven wat je moet intoetsen. In het NAT scherm via telnet kan je een "list" opvragen. Dan krijg je alle routeringen te zien. Vervolgens moet je inderdaad het adres doorsturen naar je binnenadres. Dit moet dan wel een VAST ip adres zijn. Als 10.0.0.150 binnen je DHCP scope valt gaat het fout. DHCP mag niet op een server staan als client. Vervolgens moet je de nieuwe routing tabel ook nog 'save' -en anders vergeet hij hem. Kijk maar op http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=3&page=1. 10.0.0.150 moet je dan wel vervangen met het echte harde vaste ip adres van je web/ftp server. 10.0.0.150 is het standaard adres van je pc bij het installeren van je router. Veel succes. Bij mij loop thet perfect. Als je een vast ip adres kiest zet dan ook je dns en standaard routing op 10.0.0.138.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...