Ga naar inhoud

Harde schijf gecrasht


Aanbevolen berichten

normaal gezien bij een crash is de schijf wel bijna volledig naar de haaien, er zal volgens mij niet veel meer te recupereren vallen. Het kan zijn zoals eerder gezegd dat je printplaatje in de hd doorgebrand is dan kan je toch nog je hd redden door ander te steken. Ofwel is je hd gecrashed doordat je kop(pen) tegen het schrijfopp zijn gebotst en dan mag je het wel vergeten, koppen en schrijfopp zijn onherstelbaar beschadigt. Maar aangezien je bios de schijf niet meer herkent vermoed ik dat het je printplaatje is, anders zou (vermoed ik toch) het bios je schijf nog herkennen maar niets kan nog gelezen worden.
Link naar reactie
[quote:12e032cac4="WiSeGuY1975"]Ik heb een gelijk probleem. Mijn HD wordt echter nog wel herkent door de bios. Hij wil niet opstarten ook niet als hij als Slave ingesteld wordt naast mijn oude HD(daar stond Windows nog op). Het klinkt ook of er iets los zit. Het is een WD400JB, zijn daar vaker problemen mee?[/quote:12e032cac4] Het probleem van jouw is totaal anders dan van de vraagsteller. Bij jouw word hij nog herkend door de bios en maak je een heeeele grote kans dat je data nog terug gehaald kan worden. Bij jgw.pouw word er niks meer herkend en is het waarschijnlijk een stroomprobleem. Dus idd de printplaat. Voor beide problemen bestaan er bedrijven die de data terug kunnen halen. Natuurlijk niet altijd alles en 100% zekerheid heb je nooit.
Link naar reactie
Ik heb het diagnose programma van WD gedownload en gedraaid. Dit programma vindt echter geen problemen, dus ik denk dat mijn schijf nog goed is en dat het toch de printplaat is. Jullie hebben het over vervangen van de printplaat, ik neem aan dat de leverancier van de HD dit moet doen? Weet iemand waar pin 1 voor is van de flatcable? Ik heb het vermoeden dat deze tegen de binnenkant van mijn kast doorgesleten is en de kabel dus bloot heeft gelegen. Kan een virus een HD kapot maken? Ik had 2 weken geleden een virus melding. ( IK kan de schijf ook niet met de windows CD opstarten)
Link naar reactie
[quote:d34b56fec2="jackdegek"]pin 1 is volgens mij de kant van de kabel met een rode streep. Pin 1 bevindt zich op het apparaat meestal aan de kant waar je de voedingskabel op aansluit (als je kabel geen rode streep heeft kan je op die manier determineren wat de pin1 kant van je kabel is...).[/quote:d34b56fec2] Het probleem is niet dat ik die niet kan vinden of zo, maar of het probleem met mijn HD te maken zou kunnen hebben met het feit dat deze door slijt en contact maakt met de kast.
Link naar reactie
Met een andere kabel werkt het ook niet. Ik heb nog een reserve schijf waar ik nu dus mee opgestart ben, geen problemen. Als ik de kapot HD als slave gebruik loopt het zaakje bij het opstarten van windows fout en reboot de computer zich zelf. Maar als het diagnose prog. geen fouten vind heeft het dan wel zin om hem terug te sturen? Kan een virus deze schade veroorzaakt hebben?
Link naar reactie
Een virus zou je MBR kunnen verzieken. Heb je die schijf al eens opnieuw gepartitioneerd en geformateerd? Dan is het eventuele virus weg en zou je hem weer nrmaal kunnen gebruiken. Als het diag prog. daarna nog steeds geen fouten vind dan zou het toch wel een klein probleempje van de printplaat kunnen zijn. hoezo terug sturen? Heb je er nog garantie op dan?
Link naar reactie
[quote:0ec7980828="spiderned"]hoezo terug sturen? Heb je er nog garantie op dan?[/quote:0ec7980828] Ja heb hem nog maar een maand of 4. Maar als blijkt dat er hardware matig niks mee aan de hand is moet ik voor de verzendkosten opdraaien. Ik begin te twijfelen of het wel een hardware probleem is. Ik heb net met een MS-DOS opstart diskette opgestart en ik kan de schijf benaderen. Het probleem is echter dat ik maar 1 partie van de 3 kan benaderen. Ik heb C en D in NTFS formaat en E in FAT32 geformateerd en ik kan alleen het fat32 deel benaderen. Ik kan dus ook niet de C partitie formateren en of met CHKDSK controleren.
Link naar reactie
Ik heb het op de volgende manier gedaan. Ik heb MS-DOS geinstalleerd met oude MS-DOS schijfjes, daarna windows XP. Dat lukte kon ik ook weer partities aangeven en formateren. 1 nadeel ik ben al mijn gegevens kwijt :( . Gelukkig niks onvervangbaars. Ik snap het probleem nog steeds niet, misschien dat iemand dat kan vertellen, ik wil dit niet nog eens hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...