Ga naar inhoud

IP adres router?


Aanbevolen berichten

In de handleiding staat dat het IP adres 192.168.1.1 is als het voor de 1ste x gestart wordt. Er staat ook letterlijk in de handleiding om naar http://192.168.1.1 te gaan, maar ik krijg er geen verbinding mee (ook niet op een andere computer die erop zijn aangesloten). Het is een benq ESG-103. De installatie is gedaan door de verkoper van de router. Volgens de handleiding kan de laatste 1 van het IP-adres 1 tot 253 zijn, nogal veel om allemaal te proberen.
Link naar reactie
Is het een optie, alle PC's even los te koppelen van de router en alleen de PC te gebruiken, die waar ook internet in eerste instantie op binnenkwam? Op een bepaald moment tijdens het cofigureren moest ik ook alle PC's afkoppelen, behalve mijn internet PC. Toch ook maar even kijken op de site van Benq. Zo kreeg ik ook afwijkende informatie van mijn Edimax router, waardoor ik wel de boel aan de praat kreeg. De bijgeleverde handleiding was niet helemaal correct. Jan K.
Link naar reactie
Moeten er dan opnieuw instellingen gedaan worden als de computers worden losgekoppeld? Volgens de verkoper zou de router alles zelf moeten regelen, maar je weet maar nooit. Het zijn 2 computers in een bedrijf + mijn (privé) computer. Ik ben dood als er iets mis loopt, dus wil ik zeker weten dat door de kabels er dan weer in te pluggen alles weer normaal is.
Link naar reactie
probeer eens het volgende: Open opdracht prompt (MS DOS .....) tik: ping 192.168.1.1 Als et goed is moet ie nu met berichten komen met: Antwoord van...................... Antwoord van...................... Antwoord van...................... Antwoord van...................... Hieronder moet de Ping staan. (is meestal 0m/s) Dit moet werken aangezien je gwoon internet hebt op die pc's. Als dit werkt moet je opzich gwoon in die router kunnen komen. Tik in IE eens 192.168.1.1 in (ZONDER HTTP://) Zal niet veel nut hebbe maar et valt te proberen :wink:
Link naar reactie
't zou kunnen dat het aan skynet ligt: ik moet - voor mijn hub/router - net hetzelfde ip-adres ingeven en dan kom ik in zijn scherm terecht waar ik kan resetten,... Toen ik je bericht een paar dagen geleden las, probeerde ik verbinding te maken en het ging dadelijk. Gisteren en vandaag probeerde ik het ook en het duurde zo ellendig lang dat ik het telkens maar afbrak. Het kan dus zijn dat de verbinding naar skynet niet goed is... Ik heb trouwens de laatste tijd geregeld problemen met het openen van mijn mail: die zegt ook telkens dat hij niet kan verbinden... Zit hun server vol of wat? Voor de rest is resetten geen probleem: (zoals Oirlo's geest al schreef) resetten modem: aan onderkant is een klein rechthoekje met een cirkelvormig symbooltje en een opening. In die opening een balpen drukken en het on/off lampje in de gaten houden: eerst gaan alle lampjes uit, brandt alleen de on/off nog, dan wordt dit rood en na een 10/15 seconden wordt het terug groen. Dan is ie gereset. (ik heb een Diva 2430 ADSL Internet Gateway DFE 905DX) Zojuist nog geprobeerd: na drie minuten nog niks. Normaal is dat enkele seconden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...