Ga naar inhoud

Is dit een goede prijs voor dit systeem?


Aanbevolen berichten

Is dit wat, is het een goeie prijs voor zo'n systeem? Een vriendin vroeg me dit, en ik heb er niet zo heel veel verstand van .. de grootte van de HD en het geheugen, en het geheugen van de videokaart lijken me wat aan de krappe kant? Nou ik hoor het wel, alvast bedankt! Pentium-IV computersysteem bestaande uit de volgende componenten: * Behuizing ATX MIDI-tower, Moederbord Chaintech, 400MHz, ATA 100, AGP 4x, geluid on board * Pentium IV-1.7GHz 400MHz Processor met koeler, 1x256MB/133 SDRAM geheugenmodule * AGP videokaart 32MB geheugen * 40GB harddisk, 1.44MB floppydrive, 52x CD-ROM * (Geluidskaart on board) Speakerset, PS/2 toetsenbord met PS/2 muis * Windows 98, ME of XP Home geïnstalleerd en op CD (NL) * 56K analoog intern modem of 64K ISDN intern modem * CDR/W (brander) 48x10x48x * 17" flatscreen monitor 0.25DPI, 2 jaar garantie * 1 jaar garantie op onderdelen en arbeidsloon, daarna over het algemeen alleen kosten voor onderdelen en/of software installatie, ondersteuning (helpdesk) over het algemeen aan huis Prijs incl. BTW € 1195.- Meerprijzen (incl. BTW): Processor P4-2.0GHz i.p.v. 1.7GHz € 85.- 15" LCD TFT display € 200.- Harddisk 60GB 7200 i.p.v. 40GB € 30.- DVD 16x i.p.v. CD-ROM € 30.-
Link naar reactie
niet slecht maar kan beter, tegenwoordig zitten de prijzen in een dal. zeker dat sdram stoort mij, 't is precies een pc die ergens uit een oude stock komt. die 40gb stoort me minder, dit zet je aan om af en toe eens wat op cd te plaatsen want hoe meer gb's op je schijf staan hoe meer problemen er ook kunnen optreden. die videokaart zal nu wel niet van de bovenste plank zijn, weet je er soms meer gegevens over.
Link naar reactie
ik zou deze aanbieding een hele harde schop geven, en verder kijken... even gauw bij mijn favo webshop gekeken, en neem dan dit bijvoorbeeld maar eens: [url=http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?sys=5592]AMD Athlon XP 2400+/ 256 MB RAM [/url] Behuizing AOpen Super Tower H600-P4 300Watt CD-Writer 48x24x48 LiteOn Retail DVD 16x48 Lite-on Bulk Floppy Samsung 3.5' 1.44 FDD Geheugen DDR 256MB PC333 Brand/Brnd Harddisk: IDE 80,0 Gb WD WD800JB 7200t. 8Mb cache Keyboard: Sweex SW23 PS/2 MultiMedia € 9,00 Muis: Logitech Wheel Mouse Optical OEM Koeling: Spire SocketA falcon Rock II 2.8XP Moederbord: MSI Socket A KT4-Ultra BSR KT400 Monitor: Iiyama 19' LS902UT Processor: AMD Athlon 2400+ SocketA 266 Speakers: Creative Inspire 5100 Videokaart: Club3D ATI Radeon 9500 64BGA DVI/TV helemaal up to date, kun je als normale gebruiker een hele tijd mee vooruit, incl. 19' monitor TOTAAL: € 1.317,50 iets duurder als waar jij mee aankomt, maar 10x beter...
Link naar reactie
[quote:d5501b9763="sub0"]Je kunt beter wat extra geld uitgeven voor een goede pc zonder windows (bij sommige zaken gooien ze die er voor deze prijs er gewoon bij, afdwingen dus) dan een nu la achterhaald geval die een zeer beperkte levensduur heeft.[/quote:d5501b9763] Dat is op zich wel zo. De computer specificatie voor de P4 1,7GHz was in bepaalde details ook niet duidelijk, bijvoorbeeld of er een 7200 rpm hd inzit. Verder was de vraag of 1195 euro een goed prijs is. Ik denk dat die prijs voor de genoemde configuratie aan de hoge kant is. Zeker omdat er SDram inzit en geen dvd om nog maar eens wat te noemen.
Link naar reactie
[quote:4ce9e58133="Hans.Vosman"]Het is een detail maar er is nog een verschil: bij die 1195 euro zat nog een geïnstalleerde Windows + Cd (toch vaak weer 200 euro extra).[/quote:4ce9e58133] klopt. Maar dan nog zijn voor dat geld betere systemen te koop... En als ik hem was zou ik een iets meer up to date systeem kopen als 'ie het geld ervoor (over) heeft. Scheelt je over een paar jaar upgrades. de pc waar turbulence mee aankomt ziet er in ieder geval goed uit. Evt kan het nog wat goedkoper door een 17" monitor te kopen ipv 19 (niet iedereen vind dat nodig namelijk).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...