Ga naar inhoud

3D en grafische Krachtpatsers... waar en welk merk?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben nog niet zo lang op het forum, dus stel ik me eerst even voor. Mijn naam is Niels Berndsen, 26 jarige Computer games freak :wink: die niets liever wil dan de computer games industrie in gaan. 8) Ik weet het ik weet het... sommige zullen nu zeggen "dat lukt je toch niet :roll: ". Maar ja, dan zeg ik weer wie niet waagt die niet wint, of niet geschoten is altijd mis :lol: .... maar genoeg over de spreek woorden. Ik heb jullie hulp nodig. Ik draai thuis op een PC waarvan de meesten zullen zeggen "Meteen upgraden die zooi.". Zo denk ik er inderdaad ook over :( . Het is een ASUS P5A met een AMD 6K2 455 Mhz :cry: aan boord en 450 MB geheugen erin gepropt. Nou wil ik dus een veel krachtigere computer, het liefst dus een Pentium 4 met een krachtige grafische kaart. Maar wat heb ik nou precies nodig, gezien de hoeveelheid merken en keuzes die er zijn op de huidige markt. Ik weet ook dat ik met deze vraag mogelijk onenigheid kan veroorzaken, maar er is geen betere plek waar ik echt naar toe kan voor deze vraag. De ene winkel zou graag zien dat ik bij hun een systeem koop waar dan vervolgens bij een andere winkel een veel betere te koop is en voor een lagere prijs. Wat ik met dit systeem wil doen, nou... voornamelijk m'n eigen studie in 3D animatie volgen, OPEN GL en zo. Webdesign voor m'n website, voor ontspanning natuurlijk SPELLETJEEEEESSS. :D :D :D :D :D :D :D Nou... hier is dan die logische vraag. Welk systeem of beter gezegd samenstelling moet ik hiervoor hebben. Kunnen jullie mij helpen? Alvast heel erg bedankt bij voorbaat :) . Gamesfan Niels Berndsen
Link naar reactie
Ja... die Ati Radeon werd me ook al aangeboden door een winkel hier in Nieuw Vennep. Maar de rpijs vondt ik erg te hoog voor mijn budget. Ik heb laatst een XFX GeFORCE 4 MX 440 gekocht. Ergens heeft deze schijnbaar problemen met m'n huidige systeem want sinds laatste weekend dat ik deze kaart gekocht heb, heeft m'n computer al meerdere malen een crash gehad en ik kan de oorzaak niet vinden.
Link naar reactie
[quote:1e58cd6294="lion"]Absolute toppers: 1) ATI Radeon 9700 Pro 2) ATI Radeon 9700 3) nVidia GeForce 4 Ti 4600/4800 Groet, Ton[/quote:1e58cd6294] vergeet de 9500 pro zeker niet... die komt eerder op de 3e plek dan de TI 4600.... //topic starter: die mx kaarten zijn meestal ook niet al te beste game kaarten, laten we eerlijk zijn, gewoon baggerkaarten als je lekker wilt gamen... wat is je budget ongeveer voor een goeie VGA kaart dan????
Link naar reactie
Nou... het budget is meer bedoeld voor een nieuw Systeem. Eerst dacht ik aan een upgrade van m'n huidige systeem, maar dat brengt volgens mij zoveel rompslomp mee. Ik raak programma's kwijt, want ik heb geen back up of een ghost programma. (Ik zou nniet eens weten hoe die werken) Wel zit ik te denken aan een nieuw Systeem, een nieuwe kast, nieuw moederbord, processor, geheugen en dan wat ik in m'n huidige computer heb zitten, dat allemaal over te zetten naar de nieuwe. Tja... budget gezien zit ik te denken aan ergens in de € 800 tot € 900. Een monitor hoeft niet zo zeer, want ik heb een aardige van CTX 17 inch. Keyboard en muis van Logitech. Het gaat echt om het kloppend hard van het geheel. Ik weet gewoon niet welk systeem, of merk ik moet kiezen. Helluuuuuup :lol: Er zijn zoveel verschillende. Asus lijkt me wel wat, Pentium zeker weten in verband met het Renderen van 3D Animaties.
Link naar reactie
nu een gforce 4 ti 4200 vind je wel voor zo'n 200 euro , koop die mx niet het is brol (infeite zelfs gforce 2mx met verbeterde geheugencontroler, de gforce 2ti presteerd zelfs beter of die kaart. kwestie van mobo en cpu, koop u een asus of msi, geen "wit product" dit om de stabiliteit van je systeem te garanderen. cpu, ik raad toch een amd aan, goedkoper en even snel (of zelfs sneller) bv een amd athlon xp 2600+ in combinatie met een nforce 2 moederbord.
Link naar reactie
Kijk hier effe op deze site: [url]http://www.tweakers.net/pricewatch[/url] Bekijk de Computeridee en de Computertotaal van vorige maand of nog een eerder met de geteste pc's die er in stonden.. Deze pc's zijn samen gesteld met onderdelen ( duu ) waar jij dan je conclusie uit kan trekken wat goed is en wat jij nodig heb. €800,-- €900,-- is wel krap om een high-end systeem te krijgen, maar zonder monitor moet je toch wel aardig in de buurt komen. Moederbord moet [u:f5f952a69b]geen[/u:f5f952a69b] beeldkaart op zitten( Nforce2) dit levert later problemen op met het uppergraden. Gewoon zelf een video kaar kopen ( ATI 9500 of hoger) of ( GF4Ti 4200 of hoger)en minimaal 128mb er op. Wat voor de rest op de moederbord zit licht aan je zelf ( USB1.0/ USB2, Firewire, Audio-(standaard bijna, is dus ook weer een bespaaring), RAID en nog een paar exstra's maar die zijn niet echt nodig. ) Geheugen die je er in wil prikken (512Mb) is nu al bijna weer standaart 256Mb is eigenlijk af te raden. HardDisk: 40Gb is goed, speel je veeeeel spelletjes 80Gb, Audio en Video dan moet je toch zeker 80Gb hebben of denken aan 120Gb. CD-R / CD-Rw 1001 merken dus kijk waar vrienden mee werken. DVD / DVD-R en nog meer verschillende, kijk en lees een paar pc bladen voor de beste standaart die je kan kopen. Je Kast Moet Wel een voeding hebben van Minimaal 400W, omdat de video kaarten steeds meer vermogen nodig heeft. Succes en Groeten, NoNoAD
Link naar reactie
Wat door NoNoAd geschreven wordt klopt voor een groot deel. Maar een aantal zaken kun je wat verder naar achteren schuiven voor het geval je dreigt je budget te buiten te gaan. Die HD van 40 gig kan (later kun je er nog een bij zetten als je rekening dat toe staat. Een GF4 Ti4200 of de ATI 9500 (pro) zijn toch minimaal voor een beetje games PC 512 MB (333Mhz) kan (nu 256 en later nog eens 256 kan ook). Beeldscherm heb je da's handig. En wat betreft het moederbord: Een NForce2 is op dit moment het snelste voor de AMD. Wil je perse P4 ga dan voor een moederbord met een 845PE-chipset. Die zijn te krijgen voor een redelijke prijs/snelheid verhouding. En deze hebben USB 2.0. Voor deze prijs hoef je niet te kijken naar een DVD-(+)rw. Een DVD-speler en een CDRW hoeven beide niet meer te kosten dan €60,- per stuk. En wat betreft de kast: Een standaard kast is goed genoeg, als de voeding maar goed is Ik zag bij de PC-boer om de hoek een P4 2.0 voor € 795 met monitor, mx420 en 256 266mhz geheugen. Monitor laten staan, GF4 Ti4200 erin en nog als extraatje totaal 512 MB 333Mhz en je kom weer op dit bedrag uit. Redelijk systeem waarop van alles kan klik hier maar eens[url]http://www.com4.nl/download/prijslijst.doc[/url] Er staat ook een AMD-tje bij
Link naar reactie
Bedankt :) , maar Nforce2 is een grafice procesor die op een moederbord wordt geplaatst. GF 1, 2,3,4 zijn PCI of AGP kaarten die je in de Sleuven steekt. Het uitzetten van de grafice processor is makkelijker gezecht dan gedaan. (Effe in de bios), maar veel mensen hebben toch nog veel problemen heb ik gelezen. Weet niet of dat dus geld voor de Nieuwe Nforce2. Dus leuk voor op je werk zo'n pc (Lekker gamen op LANetje van je baas) maar verder niet leuk voor de overclocker of gamer dacht ik zo? Ik sta ook nog open voor sugesties dus poost maar. 'Groeten, NoNoAD
Link naar reactie
www.yorcom.nl die "eigenmerk kast is goed hoor je heb plaats voor 6 case fans en bij mij is de voeding stabiel de waardes wijken wel iets af maar ik heb nergens last van. suc6 er meej en ik hoop dat je iets kan vinden wat bij je budget past. laat mij ook eens weten of jij hem goedkoop vind of dat er nog goedkopere zijn. alvast bedankt
Link naar reactie
Je kan voor die prijs zeker een leuk systeempje kopen, ik geef je even een voorbeeld: Behuizingen Arowana N2 P4 Midi Tower 300 W € 65,00 Moederborden MSI K7N2 L Socket A (Duron/Athlon) € 127,00 Processoren AMD Athlon XP 2000+ € 99,00 Koeling Cooler Master 1,6 GHz/2600+ Low Noise € 19,00 Geheugen 256 Mb DDR/333 PC2700 CAS 2,5 € 55,00 Geheugen 256 Mb DDR/333 PC2700 CAS 2,5 € 55,00 Diskdrives Sony diskdrive 3,5" 1,44 Mb € 19,00 Harde schijven IDE Maxtor DiamondMax Plus 8 40 Gb 7200 rpm € 95,00 CD-writers Lite-On CDW-4824 (retail) € 65,00 DVD-spelers LG DRD-8161B € 55,00 Videokaarten Sapphire 9500 8x 128 MB DVI/TV-Out (Retail) € 215,00 Totaal € 869,00 Zoek even rond op het internet, prijs kan nog lager. Succes
Link naar reactie
[quote:492deee750]Behuizingen Arowana N2 P4 Midi Tower 300 W € 65,00 Moederborden MSI K7N2 L Socket A (Duron/Athlon) € 127,00 [/quote:492deee750] Dit verhaaltje gaat niet op, kast is voor p4 bedoeld. Leg er 20 euro bij en koop een leuke chieftec (www.chieftec.nl voor info) de voedingen van chieftec zijn goed en stabiel en meestal net iets meer dan de 300 hier boven beschreven (340-360) Succes J
Link naar reactie
[quote:61319c96c1="cHiLlaH"][quote:61319c96c1]Behuizingen Arowana N2 P4 Midi Tower 300 W € 65,00 Moederborden MSI K7N2 L Socket A (Duron/Athlon) € 127,00 [/quote:61319c96c1] Dit verhaaltje gaat niet op, kast is voor p4 bedoeld. Leg er 20 euro bij en koop een leuke chieftec (www.chieftec.nl voor info) de voedingen van chieftec zijn goed en stabiel en meestal net iets meer dan de 300 hier boven beschreven (340-360) Succes J[/quote:61319c96c1] Er kan rustig een Athlon XP in, maar je hebt gelijk dat chieftec beter is. Denk alleen dat je meer als € 20 erbij moet doen (dubbele). Trouwens die vermelding van P4 betekent alleen maar dat er zo'n extra P4 stekkertje aan de voeding hangt, in princiepe zijn alle "P4" kasten ook geschikt voor Athlons. :D Ik heb touwens al wat meerdere ervaringen met deze kast en hij is best redelijk te noemen voor deze prijs.
Link naar reactie
[quote:d9ee7449e2="NoNoAD"]Bedankt :) , maar Nforce2 is een grafice procesor die op een moederbord wordt geplaatst. GF 1, 2,3,4 zijn PCI of AGP kaarten die je in de Sleuven steekt. Het uitzetten van de grafice processor is makkelijker gezecht dan gedaan. (Effe in de bios), maar veel mensen hebben toch nog veel problemen heb ik gelezen. Weet niet of dat dus geld voor de Nieuwe Nforce2. Dus leuk voor op je werk zo'n pc (Lekker gamen op LANetje van je baas) maar verder niet leuk voor de overclocker of gamer dacht ik zo? [/quote:d9ee7449e2] huh?? waar haal je dat nou vandaan dan??? een Nforce2 chipset een grafische processor..... Een Nforce2 chip is een chip voor de Northbridge en Southbridge. deze is alsware het verkeersplein voor verbinding tussen je CPU, mem, VGA, en al het andere... een Nforce2 chipset is hetzelfde als bijvoorbeeld een Via kt333 chipset, echter is ie veel sneller dan deze... er zijn straks wel Nforce2 chipsets met geintegreerde VGA (EPox 8RGA bijv.) en een Nforce2 chipset is HEt op dit moment voor de overclocker en gamer... de chipset is makkelijk tot over de 230 FSB te drukken (als alles verder ook meewerkt natuurlijk)
Link naar reactie
[quote:5365e14115="Black Shadow"]Daar weet jij meer van hè turbulence, van dat meewerken van hardware :lol: Heb laatst ook nog ergens gelezen dat er een MCP-chip zou komen met geïntegreerde RAID-controller en nog meer :)[/quote:5365e14115] huh? die 1e snap ik 123 niet zo... positief bedoeld toch 8) straks komt er een 2e revisie uit van de 8RDA+ (8RDA2+ misschien) en die moet Sata en Raid hebben.... maar geintegreerd in de SB? heb ik niks van gelezen... ga straks iig lekker voor de 8RGA+... dat wordt weer een beest!! ondanks de geintegreerde MX440, is die pas super te OC'en....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...