Ga naar inhoud

CD-brander stuk ?


Aanbevolen berichten

Ik heb een Lite-On cdbrander geplaatst in een 400 Mhz pc. De oorspronkelijk configuratie was: Primairy Master: harde schijf, primairy Slave: cd-speler. Secundary Master en Slave: niks. Om brander te installeren heb ik de harde schijf ALLEEN op primairy Master laten staan en de cd-speler naar de secundary Master geplaatst en de cd-brander heb ik toen op secundary Slave geplaatst. Toen ik pc opstartte kreeg ik een foutmelding m.b.t. energiebeheer, dat de huidige BIOS versie dit niet ondersteunde. De brander losgekoppelt en weer opnieuw opgestart, weer dezelfde melding. Toen heb ik de cd-speler weer teruggeplaatst op de primairy slave en op de secundary dus helemaal niks aangesloten. PC opnieuw opgestart, probleem verholpen. Daarna cd-brander weer aangesloten, dit keer op secundary Slave en pc doet het perfect, brander en speler worden gevonden. Ik sluit pc af (via Windows) en hoor net voor het uitschakelen een kneppend geluid, pc kast dichtgedraaid en pc weer opgestart, maar nu wordt de brander NIET meer gevonden en het lampje op brander blijft continue branden, ik kan de brander ook niet met de hand openen. Wat is hier aan de hand ? Is brander defect ?? Het systeem draait onder WIndows 2000. Iemand een idee wat ik moet doen ? PC is namelijk niet van mezelf, dat is nog het ergste !!! ALvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Brander is net 14 maanden oud, dus valt buiten garantie :cry: Maar, ik heb hem in een andere pc geprobeerd en hij doet het. Dus heb ik hem maar weer gekoppeld aan pc waar die in hoort te komen (dus nog niet ingebouwd), pc vindt de brander, brander is zichtbaar tijdens opstarten van pc en je kunt hem aanroepen via Windows Verkenner. Nu komt het ... ik sluit pc af, bouw brander in, sluit systeemkast weer, start pc op ..... en wat zie ik !!!! ALLES behalve een brander, lampje van brander blijft continue groen (waar het normaal knippert tijdens opstarten), ook reageert brander niet als ik hem wil openen. WAT is hier aan de hand, kan dit echt aan de IDE kabel liggen ??
Link naar reactie
[quote:dae2bee620="Mystery1"] Toen heb ik de cd-speler weer teruggeplaatst op de primairy slave en op de secundary dus helemaal niks aangesloten. PC opnieuw opgestart, probleem verholpen. Daarna cd-brander weer aangesloten, dit keer op secundary Slave en pc doet het perfect, brander en speler worden gevonden. [/quote:dae2bee620] [color=darkblue:dae2bee620]Waarom heb je je brander op sec. slave gezet en niet op sec. master? Of begrijp ik verkeerd dat dan de sec. master leeg is? Of is dit een schrijffoutje waar iedereen overheen leest?[/color:dae2bee620] :-?
Link naar reactie
[quote:48dd989858="Hmmmike"] [color=darkblue:48dd989858]Waarom heb je je brander op sec. slave gezet en niet op sec. master? Of begrijp ik verkeerd dat dan de sec. master leeg is? Of is dit een schrijffoutje waar iedereen overheen leest?[/color:48dd989858] :-?[/quote:48dd989858] WHOOPS :oops: SORRY, typfoutje van mijn kant. Brander is aangesloten op SEC. MASTER, omdat op de prim. master de hdisk zit en op de prim. slave de gewone cd-romspeler.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...