Ga naar inhoud

E-tech ADSL modem probleem (verkeerde firmware)


Aanbevolen berichten

Hi, Ik wilde van mijn E-tech 1 poorts ADSL modem (analoog) de firmware upgraden. Ik heb die nieuwste firmware van de site van www.e-tech.nu gedownload. In deze download (zip) staan heel veel files en GEEN handleiding, dus de handleiding van de modem er maar bij gepakt. In deze handleiding staat dat ik het .DLF file moet gebruiken om de firmware up te graden. Achter af blijken er dus twee .DLF files in staan !!! en ik blijk dus de verkeerde te hebben gepakt. (Het bad_password.dlf) Ik kan nu alleen nog maar als USER in mijn modem configuratie komen en niet meer als ADMIN. Dit betekend dat ik dus geen instellingen meer kan wijzigen en niet de modem instellingen kan veranderen. Maar wat nog erger is "IK KAN DE GOEDE FIRMWARE MEER INSTALLEREN!!" Dus zit ik nu met een modem waar ik niet mee kan en zonder ADSL. Ik heb een mail gestuurd naar E-tech maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Iemand hier ervaring mee en tips of oplossingen voor mij??? Resetten heeft geen zin. Ik moet dus echt een mogelijkheid hebben om als ADMIN in te loggen. Bedankt Martijn
Link naar reactie
[quote:fb1cd35e05="Belg"]Stop hem maar een dag in de diepvries. De eprom is dan meestal leeg.[/quote:fb1cd35e05] Is dit een grapje?? :o Als de eprom leeg is, dan is volgens mij ook de oude firmware eruit EN dan heb ik helemaal niets meer. :( Dus als ik het goed begrijp (en uw antwoord is serieus voor een oude rot :wink: ) dan is de enige mogelijkheid de eprom leeg te halen. Betekend dit dan dat de originele firmware er weer in staat? En is er ook een andere manier behalve de vriezer?? Voor ik drastische dingen ga doen wacht ik nog wel even antwoord van E-tech af. Aangezien er tijdens het update makkelijk iets fout kan gaan neem ik niet aan dat ik de enige ben die dit probleem heeft ondervonden. Ik laat ieder geval even het resultaat in op dit forum weten. Is altijd handig voor de toekomst. :) Martijn
Link naar reactie
[quote:6b235c2f32="igg"]even wachten, reactie van e-tech via mail duurt meestal paar daagjes. Je kunt ook de helpdesk bellen, die zijn sneller ;)[/quote:6b235c2f32] Zal ik doen en ingeval van nood kan hij altijd in de vriezer :wink: Toch vind ik het vreemd dat er een firmware op staat die je modem totaal onbruikbaar maakt!! Had op zijn minst een handleiding oid verwacht. Groeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...