Ga naar inhoud

prestaties AMR-modem


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Ik denk dat er niet wordt gereageerd omdat de meeste mensen niet weten wat een AMR-modem inhoudt. Maar dat is eigenlijk heel simpel: het is gewoon een intern modem, maar dan niet met PCI maar direct op het moederbord. Als je tegenwoordig een nieuwe computer koopt heb je zeer grote kans dat er zo een in zit (het is namelijk het goedkoopste wat er is).
Link naar reactie
Laatste post is natuurlijk niet waar, je kunt weldegelijk 56K halen mits je provider dit maar ondersteund door bv de V90 standaart of de 56K-Flex standaart, en dat doen de meeste tegenwoordig wel. Evengoed is het halen van 56K een zaak die je niet helemaal zelf in de hand hebt. Ik ben zelf nooit verder dan 53 K gekomen maar meestal bleef het hangen op 49-51K 56K is een onderhandelend protocol dwz. client en host spreken een snelheid af beginnend bij 33.6K en dan steeds hoger totdat de boel instabiel wordt en daar stopt het. Bij 56 k is dus de lijn kwaliteit van invloed op de snelheid. Dit in tegenstelling tot 33.6 K(V 34 protocol), als een modem 33.6 k draait dan is dat de snelheid en daar verandert niets aan. Zaken die van invloed zijn oa bv de telefoon kabel(lengte en kwaliteit) maar ook het modem zelf en bij een amr modem de drivers. Ook aarding van de pc kan van invloed zijn. Mijn ervaring uit mijn modemtijd is dat er voor gegarandeerde snelheid en betrouwbaarheid maar 1 goede keuze is en dat is een extern serieel modem. Interne modems, usb modems, amr modems, winsoft modems: ik heb ze allemaal gehad en allemaal waren ze R.U.K en iedere keer kwam ik weer terug bij mijn oude trouwe externe Diamond supra-expres. Als je zelf min of meer geconcludeerd hebt dat het modem zelf niet sneller wil dan zou je nog op zoek kunnen gaan naar nieuwe drivers, een amr modem draait bijna geheel op software en deze zorgt dan ook voor evt snelheid, een update zou dus de zaak kunnen verbeteren.
Link naar reactie
Nou, dat is niet echt slecht alhoewel 49 k toch eigenlijk wel zonder problemen met een goed modem te halen moet zijn. Mijn ervaring destijds was dat platte telefoonkabel een beter signaal had en dat werdt ook beaamd door een kennis die telefoon-monteur is, de ronde kabel is twisted en kan links of rechtsom getwist zijn. Als je van links getwiste kabel op rechts getwist overgaat dan onstaat er storing. De ouderwetse kabel van kpn is rechtsom getwist terwijl er bij diverse bouwmarkten ed. linksom getwist wordt verkocht..... Voor telefoon maakt het allemaal niet zo veel uit(alhoewel je er weldegelijk een brom door kunt krijgen) maar een modem heeft daar dus last van. Als je dus het onderste uit de kan wilt kan je dus altijd overwegen indien je ronde kabel hebt om deze te vervangen voor platte en dan ook meteen uit 1 stuk en zo min mogelijk koppelstukjes ed ertussen. Helaas is een verbetering niet gegarandeerd, dat weet je pas als het allemaal aangesloten is...........
Link naar reactie
Ik heb eerder altijd hetnet als provider gehad, maar toen die betaald werd :x ben ik overgestapt naar 12Move. Tot nu toe werkt hij perfect, alleen dus met een beetje lagere snelheid. Mij maakt het niet zoveel uit, die 3k merk je ook niet echt veel van. Als mijn vader nou eens kabel koopt :evil: :D
Link naar reactie
Nou , mijn conclusie was tweeledig: a: hij doet het altijd b: hij levert altijd de beste prestaties. Zelfs al heb je geen driver diskette dan nog is ie prima aan de gang te krijgen met een universele windows driver. Je mist dan vaak wel wat opties zoals in stappen instelbaar speakervolume ed. maar dat is geen ramp. Anyway, het is een aflopend topic, je merkt het ook aan de bladen: geeneen test er meer modems.......
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:8d10568278]zou je nog op zoek kunnen gaan naar nieuwe drivers, een amr modem draait bijna geheel op software en deze zorgt dan ook voor evt snelheid, een update zou dus de zaak kunnen verbeteren.[/quote:8d10568278] Bedankt voor de tip! :D Hij geeft bij het inbellen nu als snelheid aan: 26.4 kbps. Maar hij presteert alsof het 49 kbps is! Weer een of andere fout in Windows zeker.... :evil: Nou ja, wat maakt het uit, hij doet het nu in ieder geval.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...