Ga naar inhoud

CD-RW zou onbetrouwbaar backup medium zijn???


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf ook weleens een laagje losgetrokken van een cd. Was juist het spel dat ik zo leuk vondt. Maar ik moet ook nog steeds een RW kopen. Ik maak ook weleens backups en dat doe ik elke maand. Kost op den duur wel veel cd's. En wat ik erop zet is meestal privé dus dat wis ik dan het liefst. Maar de winkels waar ik altijd kijk voor een RW hebben ze nooit. Of je moet er meteen 20 kopen.
Link naar reactie
Hangt er ook vanaf welke eisen je aan je backups stelt. Bijvoorbeeld : een minimum norm bij een redelijk ICT rekencentrum is 2 backups maken (medium maakt niet uit) met verificatie uiteraard. Naar gelang de door de fabrikant gegarandeerde leesbaarheid van het medium, zal je de gemaakte backups nogmaals moeten overspoelen naar een nieuw medium. In jouw geval dus CDRW. Dan heb je een redelijk veilige backup waar je altijd op kan terugvallen. 1 backup in een hittebestendige kluis opbergen, de andere in eenzelfde kluis op een andere locatie. Voor thuisgebruik zijn CDRW hardstikke goed.
Link naar reactie
Ik weet niet wat jij onder backup verstaat. Maar ik bedoel daarmee afbeeldingen, documenten, saves en configs van spellen, en eventueel adresboek ofzo. Windows zet ik er niet bij, en alle andere software ook niet omdat je die terug kunt zetten. Ik maak sinds een tijdje met Drive Image een image van m'n harde schijf net na een schone install van Windows met eventueel Office en updates enzo, en die zet ik dan op een aparte partitie. Als je die allemaal op een schijfje gaat zetten krijg je wel 10gig bij elkaar ja.
Link naar reactie
Op de PC beneden heb ik bijvoorbeeld maar 1 schijf does moet ik image wel op zelfde schijf zetten, maar dat maakt toch niks uit. Want zelf al [b:2c7b7b59d1]ZOU[/b:2c7b7b59d1] die HDD crashen (wat maar heel zelden gebeurt) dan ben ik alleen Windows kwijt, want als het goed is heb ik de echt belangrijke bestanden nog op CD-R staan.
Link naar reactie
[quote:69415e79c4="Boerke87"][quote:69415e79c4="Bosje"] 1 backup in een hittebestendige kluis opbergen, de andere in eenzelfde kluis op een andere locatie. [/quote:69415e79c4] LoL, je kunt het natuurlijk overdrijven. Ik zou toch voor de CD-R gaan, omdat ik CD-RW gewoon te duur vind.[/quote:69415e79c4] Ik had het over een rekencentrum. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...