Ga naar inhoud

Kom niet in bios van Compaq Deskpro


Aanbevolen berichten

Het kan zijn dat op je systeem de bios (software gedeelte) niet is geinstalleerd. Oude Compaq systemen maakte gebruik van een stuk software als bios en een flash geheugen om de instellingen op te slaan bios. Als F10 niet werkt moet je op de site van Compaq de diagnose diskettes downloaden die geschikt zijn voor je systeem. Hiermee kan je de bios instellingen (beperkt) aanpassen. Om deze software vast te kunnen installeren op de HD heb je meer werk. Er moet namelijk een vrije ruimte op de HD aanwezig zijn van ongeveer 3MB. Deze vrije ruimte moet vooraan op de HD zijn. Je zult dus de bestaande partitie eerst kleiner moeten maken en daarna moeten verschuiven. Het beste is dit te doen met partition magic. Jouw probleem komt vaker voor bij Compaq systemen, dit gebeurt als men met Fdisk de zaak opnieuw inricht en men is niet op de hoogte van dit systeem. Men ziet dan ook een partitie van 3 MB en ruimt die dan maar op. Ook bij het plaatsen van een nieuwe HD komt deze foute handeling veelvuldig voor. Zelfs grote IT bedrijven zijn hier slordig in.
Link naar reactie
Ik zit met het zelfde probleem als jouw, alleen dan met een compaq deskpro 2000 ik kom er ook niet in. Maar ik ben er wel achter dat je een floppy nodig hebt om in je bios te komen. http://h18007.www1.hp.com/support/files/deskpro/us/index.html moet je maar even gaan kijken hier kan je wat dingen vinden over de compaq deskpro serie.
Link naar reactie
[quote:caa5496bd0]Er moet namelijk een vrije ruimte op de HD aanwezig zijn van ongeveer 3MB. Deze vrije ruimte moet vooraan op de HD zijn. Je zult dus de bestaande partitie eerst kleiner moeten maken en daarna moeten verschuiven. Het beste is dit te doen met partition magic. [/quote:caa5496bd0] Ik krijg nu idd de melding "There is not enough space on the specified drive to unpack the data". Kan ik zo'n partitie ook op een andere manier dan met partition magic maken? Die heb ik nl. niet...
Link naar reactie
Helaas...gister ge-fdiskt, diagnosediskette van compaq gedownload en geinstalleerd, maar daarmee kan ik alleen maar testen... Waarom wil ik eigenlijk in de BIOS? Ik wil een ISDN modem gebruiken om die bak als Linux Smoothwall in te zetten, maar die kaart wordt niet herkent (PCI kaart van Trust). De kaart wordt overigens ook onder Windows98 niet herkent, dus ik vroeg me af of het pci slot misschien disabled stond in de BIOS :o kan dat trouwens wel?
Link naar reactie
maar even wat tips 1 In compaq bios staan nieuwe kaarten standaard op disabled als je de diagnose partitie niet hebt. Er zijn 2 mogelijk heden 1 download een Setup disk (i dacht 2) en start hier mee op 2 maak met behulp van de boveste diskette weer een diagnose/bios partitie. bij de link staat hij http://h18007.www1.hp.com/support/files/deskpro/us/download/263.html stukje tekst [b:970eef897d] For all products except the Deskpro EP, SB, and EN Series, Computer Setup and PC Diagnostics are both pre-installed on the Diagnostics Partition. The diskettes in this SoftPaq can be used to update these utilities on the Diagnostics Partition or to restore them if the Diagnostics Partition has been destroyed. Both utilities can be run by pressing F10 during power-up or reboot when prompted in the lower right corner of the screen on some models or when the cursor jumps to the upper right corner of the screen on other models. Or they can be run directly from these diskettes. [/b:970eef897d] NOTE: For the Deskpro EP, SB, and EN Series, Computer Setup/VP and Personal Computer Diagnostics must be run from diskette. Computer Setup/VP allows the user to configure security and power management settings as well as system resources (DMA, IRQ, I/O Ports, and Memory). It is specific to the Deskpro models listed below. Personal Computer Diagnostics contains programs that can test and inspect the state of the computer and its devices. It is used with the Deskpro models listed below, as well as other Compaq Desktops and Portables. supported models Deskpro 4000N 5166MMX, 5200MMX, 5233MMX Deskpro 4000S 5166MMX, 5200MMX, 5233MMX Deskpro 4000 5100, 5120, 5133, 5166, 5166MMX, 5166X, 5200, 5200MMX, 5200X, 5233MMX, 6180, 6200, 6233MMX, 6233X, 6266MMX, 6300MMX, 6333 of zoek naar softpac SP8126.exe Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...