Ga naar inhoud

grote schijven?


Aanbevolen berichten

[quote:5bfdf9436d="De Geest Van Oirlo"]Op zich is et vrij simpel. (hierbij aannemend dat je een CD van WinXP/2000 hebt) Je boot van de CD maakt gewenste paratities aan en net voor het bestanden kopieren gebruik je de reset knop. Zo heb ik dit wel vaker gdaan.[/quote:5bfdf9436d] Ik ook. :D Heb zo al problemen opgelost omdat het formateren met een opstartdiskette van Win 98 niet lukte. Kreeg steeds foutmelding bij de setup van Win 98. (SU0013)
Link naar reactie
Wat veel mensen niet weten is dat je vaak op de site van de HD fabrikant een progje kan halen die hiervoor speciaal gemaakt zijn. Afgelopen week heb ik een western digital 80 Gb moeten fdisken , het mobo gaf 10 Gb aan . [ aan vrije ruimte. ] Bij WD is er een tool DATA LIFEGUARD speciaal voor nieuwe HDD , hiermee kan je fdisk en formatteren en heeft zelfs de optie om een hele schijf te copieéren naar de nieuwe HDD .
Link naar reactie
[quote:403dd0bfce="J.A.Maurer"]Wat veel mensen niet weten is dat je vaak op de site van de HD fabrikant een progje kan halen die hiervoor speciaal gemaakt zijn.[/quote:403dd0bfce] Je bedoeld een diskmanager? ik weet dat die bestaan en eigenlijk gedacht zijn voor als je mobo of controller de schijf niet helemaal ondersteund, dit is echter niet het geval. De A7N8X herkent de schijf netjes en meld hem correct aan, alleen de fdisk die ik had (w98) herkende de schijf daarna niet volledig en kon hem niet (volledig) aanspreken. Ook het booten van mijn XP cd heb ik gedaan, het enige probleem was dat hij alleen een ntfs partitie aan wilde maken. Ik wilde de schijf opdelen in fat32 partities..... R.willigen: dank je zoiets was ik aan het zoeken!
Link naar reactie
Bij de fdisk versie van w98 en w98se is de grootste omvang 64 GB, daarna onstaat er een buffer probleem en wordt de grootte verkeerd gemeld, format heeft hetzelfde probleem. Op de door mij geposte links kun je een aangepaste versie van fdisk ophalen die geen last van dat probleem heeft. Er blijft 1 fout over en dat is dat format de verkeerde grootte blijft melden, ik meen dat ie maar 10% laat zien. Dat probleem is echter cosmetisch, de drive wordt wel correct geformateerd.
Link naar reactie
Aanvullend: ik heb hier zo'n 240 GB aan hd's in Fat32 voor videobewerking. Waarom? Nou erg simpel: in 7 jaar computeren heb ik nog nooit gehad dat ik mijn fat32 schijf niet meer kon benaderen, ik heb zelfs nog nooit fattabel problemen oid gehad. De zeldzame keer dat ik een probleem had was er 1 bestand beschadigd en kon ik deze uitstekend repareren met een videotool. mijn 1 jarige expiriment met NTFS heeft er tot 4x aan toe geleid dat alle data(80 GB) op de ntfs schijf gewoon weg was, de hele schijf+inhoud van de ene op de andere dag gewoon verdwenen en niet meer te recoveren. Heeel veel uurtjes video montage naar de klote..... Mooi hoor dat NTFS :roll: En ik ben niet enigste met deze ervaring.........
Link naar reactie
[quote:525e41acac="rwilligen"]Aanvullend: ik heb hier zo'n 240 GB aan hd's in Fat32 voor videobewerking. Waarom? Nou erg simpel: in 7 jaar computeren heb ik nog nooit gehad dat ik mijn fat32 schijf niet meer kon benaderen, ik heb zelfs nog nooit fattabel problemen oid gehad. De zeldzame keer dat ik een probleem had was er 1 bestand beschadigd en kon ik deze uitstekend repareren met een videotool. mijn 1 jarige expiriment met NTFS heeft er tot 4x aan toe geleid dat alle data(80 GB) op de ntfs schijf gewoon weg was, de hele schijf+inhoud van de ene op de andere dag gewoon verdwenen en niet meer te recoveren. Heeel veel uurtjes video montage naar de klote..... Mooi hoor dat NTFS :roll: En ik ben niet enigste met deze ervaring.........[/quote:525e41acac][quote:525e41acac]En anders ik wel , wat een ellende om een schijf niet meer te kunnen benaderen van af een floppy of CD na een fout op de HD.Trouwens met die HD managers kun je net als ik deze week had, ook nog een leuk probleem krijgen. wou deze week 1 van mijn HD's vervangen door een Maxtor 120 gb. Eerst Fdisk , met het bovenstaande gevolg.Toen Maxtor HD tool.Wat dach je , niet tezien wat er op het beeld gebeurt.Ligt denk ik aan de videokaart maar ja je ziet niks anders als grote gekleurde vlekken .Gelukkig kon ik PM7 van iemand lenen, en toen was het leed geleden.wat ik wel vreemd vond is dat format een kwestie van seconden was.bij Fdisk kon ik bij b.v 20 gb koffie zetten afwassen en strijken.Is dat bij die nieuwe Fdisk ook zo ??[/quote:525e41acac]
Link naar reactie
heb die nieuwe fdisk geprobeerd, met het zelfde resultaat..... zie er geen verschil in? hij zag de schijf nog steeds niet helemaal.... moet er wel bij zeggen bij iemand op een win98 pc uitgepakt (omdat ie zich alleen onder w98 laat installeren) en de bestanden toen naar mijn (xp) gekopieerd om te proberen. Daarna er alles maar weer afgegooid omdat het toch niet werkte..... schijnt toch een vrij veel voorkomend probleem te zijn, er moet toch een tooltje zijn dat dat zonder problemen kan? (volgens mij dat de fdisk van linux er wel zonder meer mee overweg kan maar die heb ik nog niet geprobeerd.....) Toch triest dat ik eerst terug naar een winkel moet om partition magic te kopen om een grote schijf zo te installeren als ik dat wil! (maar goed dat kwam ook weer goed uit want die wilde ik toch al langer hebben :wink: ) Ohja achteraf merkte ik dat dat tool van WD het ook kan....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...