Ga naar inhoud

Scanner werkt niet onder XP


Aanbevolen berichten

Ik ben recentelijk overgegaan van Win98SE naar XP pro. Alles werkt naar behoren alleen mijn scanner krijg ik niet aan de praat. De scanner is aangesloten op de LPT poort, vanaf de scanner is mijn printer aangesloten. Ik heb voor beide apparaten de XP drivers geinstalleerd, de printer wordt direct gevonden en werkt prima, de scanner niet. Wat ik ook doe, de scanner blijft onzichtbaar. Ik heb de bios aangepast (EPP/ECP mode), IRQ adres aangepast, niets heeft geholpen. Mijn scanner is een Canon CanoScan FB330P en de printer een Epson Color Stylus 400 Heeft iemand de gouden tip voor mij? :evil:
Link naar reactie
hoi probleem heb ik ook (gehad) zat met een oude Trustscanner waarvan er voor XP geen drivers meer te krijgen zijn. Heb het probleem softwarematig opgelost. Met Adobe Photoshop 5 worden de drivers wel herkend. en kan ik dus gewoon scannen, terwijl hardware matig de boel niet herkend wordt. Het is misschien geen elegante oplossing, maar ik kan scannen en daar ging het om gr
Link naar reactie
[quote:29a9073733="Peter Vooges"]Ook bij mij was de scanner (HP3300) een probleem. Ik heb dit uiteindelijk opgelost door de driver van HP niet meer te gebruiken en de standaard XP interface in te schakelen. Weliswaar met minder mogelijkheden, maar wel werkend.[/quote:29a9073733] Hoe doe je dat precies, de standaard interface inschakelen? Ik zit ook met het probleem van een niet werkende HP3300 onder XP. Ondanks de nieuwate drivers krijg ik ook dit ding niet aan de gang.
Link naar reactie
Ik heb de HP software verwijderd, de USB kabel uit de PC gehaald en de scanner verwijderd in apparaatbeheer. Daarna heb ik de PC afgesloten en opnieuw gestart. Nadat dit voltooid was, de scanner weer op de USB poort aangesloten, waarna XP keurig meldde dat de scanner was gevonden en kort daarna, dat hij gebruikt kon worden. Via de wizard Scanners & Cameras (en de toetsen op de scanner) kon hij vervolgens gebruikt worden.
Link naar reactie
Hoi Rob the Great..., Bij deze scanner wanneer je de HP software hebt gedownd : sj650nl.exe en wanneer je 't uitgepakt hebt ('t is een .zip bestand) moet je niet de 1e setup.exe kiezen die je ziet om te installeren, maar naar de NL map gaan en daar de setup.exe kiezen. Heb ik van een andere (engelse forum) en bij m'n broer werkte dat waarempel...!! :D Citaat : " All the trouble I had ( and many other people as well) trying to get the sj650en.exe file to set up the scanner software properly for the HP Scanjet 3300c, and it has finally been resolved. A knowledgeable person at HP support called Kerry hit the nail right on the head! What many people do not know is that when you run the self-extracting zip for the scanjet setup, it automatically unzips various files and folders into a folder it creates called Sj650 and then proceeds to run the WRONG setup file for XP. Instead of letting the self extractor automically launch the process, navigate to the sj650 folder manually on C: drive, open this, ignore the first setup file you see and instead open the ENGLISH folder. If you then run setup from there, installation is hassle free. Thanks, Kerry! " Succes..
Link naar reactie
[quote:cbae6f8620="Rawit"]Hoi Rob the Great..., Bij deze scanner wanneer je de HP software hebt gedownd : sj650nl.exe en wanneer je 't uitgepakt hebt ('t is een .zip bestand) moet je niet de 1e setup.exe kiezen die je ziet om te installeren, maar naar de NL map gaan en daar de setup.exe kiezen. Heb ik van een andere (engelse forum) en bij m'n broer werkte dat waarempel...!! :D Citaat : " All the trouble I had ( and many other people as well) trying to get the sj650en.exe file to set up the scanner software properly for the HP Scanjet 3300c, and it has finally been resolved. A knowledgeable person at HP support called Kerry hit the nail right on the head! What many people do not know is that when you run the self-extracting zip for the scanjet setup, it automatically unzips various files and folders into a folder it creates called Sj650 and then proceeds to run the WRONG setup file for XP. Instead of letting the self extractor automically launch the process, navigate to the sj650 folder manually on C: drive, open this, ignore the first setup file you see and instead open the ENGLISH folder. If you then run setup from there, installation is hassle free. Thanks, Kerry! " Succes..[/quote:cbae6f8620] Dan heeft jouw brooer gewoon mazzel. Ik heb een officiele cd-rom van HP gehad, na een aantal e-mails heen en weer gestuurd te hebben. Maar nope, nada, niet werken. En ook niet op de pc van mijn vrouw. Sterker nog heb hier 3 pc's staan en steeds hetzelfde. Een dag draaien en dan is het over met de pret. Maar dankzij de tip van Peter doet ie het nu, en zo laat ik het ook maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...