Ga naar inhoud

geen 40 speed?


Aanbevolen berichten

Controleer of DMA aanstaat bij je brander. Hoe en wat probeer je precies te branden? On-the-fly of vanaf harddisk? En indien on-the-fly, hoe zijn je cd-romspeler en brander aangesloten op de IDE-kanalen? Het zou eventueel ook nog aan de cd's kunnen liggen. Ook al staat er 40x op de verpakking, dan is dat nog geen garantie dat die snelheid ok daadwerkelijk gehaald wordt.
Link naar reactie
Ik heb dezelfde 40X Lifetec's (ALDI Powerrrrr!!! :D ) en die bakt m'n Lite-On 48125S (48X) gewoon op volle snelheid (48X dus). Ik had vorige week nog een oude 16X Lifetec liggen, maar die ging "maar" tot 32 of 40X. De nieuwe lichting Lifetec's (in mijn lokale ALDI vestiging althans) is 48X "gecertificeerd". Ik weet het merk van je brander niet, maar heb je daar al de laatste firmware update voor opgehaald? Meestal zorgt die er namelijk voor dat er (meer) media correct herkend wordt. Daarnaast is het een beetje fabrikant afhankelijk hoe ze de CD-R media herkenning en certificering van een bepaald model drive bepalen. Als de fabrikant van jouw drive vindt dat die Lifetecs op max. 32X gebrand mogen worden, heb je dus een beetje pech. Nou is pech een groot woord; in de praktijk scheelt 32 of 40X volgens mij een seconde of 15 (afhankelijk van schrijfstrategie; P-CAV, CAV of CLV). [edit]Gebruik je ook de nieuwste Nero versie?[/edit]
Link naar reactie
Ik heb de firmware geupdate, maar hij wil nog steeds maar 32x. Echter, Easy CD Creator wil wél 40x! Jammer genoeg heb ik daar alleen een OEM-versie van, dus daarmee kan ik geen video-cd's branden enzo. Ik heb Nero 5.5.8.2. In het dropdown-menuutje staat altijd wel 40x, maar zodra ik de lege CD er in stop verandert dat in 32x.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:90328b19d1="m021"]Nu zijn dezelfde cd's 48x geworden.[/quote:90328b19d1]Grappig om te zien dat die Lifetec's al sinds jaar en dag in dezelfde doos zitten, maar iedere keer een hogere rating krijgen... Volgens mij schudden ze die getallen zomaar uit de losse pols, maar goed, ze bakken bij mij ook idd prima op 48X dus ik vind alles best.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...