Ga naar inhoud

configuratie


Aanbevolen berichten

geacht forum ik sta op het punt een nieuwe computer aan te schaffen. Daarbij lijkt het mij verstandig het volgende aan te geven: Ik wil in de toekomst video-films gaan bewerken en op dit moment bewerk ik digitale foto's. Verder schildert m'n vrouw en gebruikt ze de computer als ondersteuning. ik luister graag naar muziek via de computer. Voorts ben ik gek op internetten en heb een adsal-comfort verbinding. Ik heb al heel wat gespit op internet maar wil toch wel een deskundig advies. Ik zou best wat geld willen investeren in een snelle processor, een zeer goed videokaart en een 21" monitor(crt) of 17"tft scherm en natuurlijk een goede geluiskwaliteit. en hoe zit het met de kwaliteit van een tft-scherm t.o.v.een analoog beeldscherm? Een dvd brander staat ook op m'n lijstje van wensen. En tenslotte wat gaat dat kosten ongeveer? Scanner, printer en geluisboxen zijn al aanwezig. Ik heb begrepen dat een radeon 9700 videokaart een goede keus is. Verder laat me ik liever adviseren
Link naar reactie
maakt geld niet uit? dan wil deze wel kast: Q-tec Midi-Tower 6023MD 350W Zilver 55,90 moederbord: Epox EP-8K5A3+ Socket A Via KT333+ VT8235 149,90 cpu: amd-athon xp2800+2,27GHz 479,90 video-kaart: Xelo ATI Radeon 9700Pro 128MB/TV-Out 434,90 geluidskaart: Creative Audigy Player Platinum 245,90 processor koeler: ???????? (geen verstand van) geheugen: Apacer512MB DDR-RAM/333 PC2700, 184pin, CL2,5 167,90 hardeschijf: Maxtor 120.00 / 7.200 6Y120P0 184,90 cd-rewrite drive: LiteOn52/24/52 - LTR-52246S Retail 71,90 floppy-drive: Mitsumi Floppy 3,5" 1,44 MB 11,90 dvd-drive: LiteOn 16x/48x retail 47,90 reken zelf de prijs maar uit :wink: ik weet niet of je de cd-rewriter nodig hebt maar kan je altijd nog foto's op cd'tje zetten
Link naar reactie
[quote:44cc02db18="computer_nerdo"] kast: Q-tec Midi-Tower 6023MD 350W Zilver 55,90 moederbord: Epox EP-8K5A3+ Socket A Via KT333+ VT8235 149,90 cd-rewrite drive: LiteOn52/24/52 - LTR-52246S Retail 71,90 [/quote:44cc02db18] Die zal ik ieder geval vervangen door iets anders, en wel: Kast: Chieftec of Antec. Bij voorkeur met Antec voeding. Moederbord: Iets met nForce2 chipset is beter/sneller dan KT333 CD-rewriter: de topicstarter had een DVD-brander in gedachte. De Sony DRU500A is handig als je zowel DVD+R als DVD-R wilt branden, anders is de Plextor wel een goede keuze denk ik. Voor videobewerking kan RAID0 handig zijn. En firewire aansluitingen natuurlijk.
Link naar reactie
Waarom gaat de topicstarter niet eens kijken op de sites van Alternate en Mycom Daar kun je aan de hand van je wensen een pc samenstellen. (zijn nog wel een aantal andere pcboeren die dit hebben) Maar ga je voor een Athlon XP zorg dan in ieder geval voor een NForce 2 moederplankje. En voor video bewerking voor een grote lading geheugen. En gebruik je Raid0 dan heb je twee HD's nodig. Ga je gang en geef je geld maar uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...