Ga naar inhoud

HP 695C weigert


Aanbevolen berichten

Volgens mij is dat een typisch 6XX series kwaaltje, want ik ken wel meer mensen met een 6XX series printer met hetzelfde probleem. Mijn eigen 670c had destijds ook plotseling een soort gelijk probleem, zonder duidelijke aanleiding. Bij mij raakte de printkop halverwege het printen plotseling "de weg kwijt", klapte dan - net als bij jou - tegen de kant en stall-de met een communicatiefout melding. Er was trouwens geen duidelijke regelmaat te bekennen. Zo printte je een document van 10 pagina's uit zonder probs en dan ineens trad het weer op na een kwart pagina. Ik heb het ding toen meerdere malen volledig binnenste buiten gekeerd, maar aan die paar printplaaten die erin zitten kun je niet zoveel zien of doen (en dan ben ik nog HBO Technische Computer Kunde Ing.). Printerkabel vervangen, alles schoon gemaakt etc, maar niks hielp. Ik wil je niet op voorhand ontmoedigen, maar ik heb een nieuwe printer aan moeten schaffen (een Lexmark Z51; die trouwens na anderhalf jaar weer op mysterieuze wijze sneuvelde). Inmiddels ben ik aan m'n 3e printer (Canon i550) toe, maar dat zegt wellicht meer over mijn bad-luck en onkunde, dan over de kwaliteit van die dingen...
Link naar reactie
Ik heb dit ook met 2 van mijn printers gehad te weten een 670 en een 694 De fout komt voort uit het overslaan van de getande riem welke de printkop verplaatst. Meestal is schoonmaken van de verchroomde stang met toilet papier voldoende om er weer maanden tegen te kunnen. Op de een of andere manier vervuilt de geleider waardoor de printkop zwaarder gaat. De stappen motor welke de kop verplaatst wordt gekontroleerd met het plastic lint met een soort streepjes code als dan de riem een tandje overslaat weet de proccessor in de printer niet meer waar de printkop zich bevindt en wil hij opnieuw refereren vandaar die jlap tegen de zijkant. succes
Link naar reactie
[quote:fe61142a10="snameroc"]De stappen motor welke de kop verplaatst wordt gekontroleerd met het plastic lint met een soort streepjes code als dan de riem een tandje overslaat weet de proccessor in de printer niet meer waar de printkop zich bevindt en wil hij opnieuw refereren vandaar die jlap tegen de zijkant.[/quote:fe61142a10] Weet ik; maar bij mij sloeg de riem geen tanden over. Ik heb idd ook dat lint schoongemaakt, maar dat maakte geen fluit uit.
Link naar reactie
Mijn deskjet 697c vertoond ook kuren, maar dan anders. Zodra ik de printer aanzet, hoor ik een knarsend geluid tpv van de printkop. Geen idee wat er gebuert, maar waarschijnlijk moet die printerko iets doen, wat niet lukt. Als ik de printer uitzet, de ko naar het midden trek en de printer weer aanzet, dan gaat het geheel weer netjes naar rechts en beint het gedoe weer. Ik ga hem binnenkort maar eens openschroeven, om te kijken of er iets te redden valt, maar als iemand nog een idee heeft, dan graag. BTW: zou stof een probleem kunnen zijn?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...